Agris.cz - agrární portál

Export Pivovaru Radegast byl loni nejnižší za devět let

30. 8. 2001 | ČTK

Pivovar Radegast, který stejně jako pivovar Velké Popovice patří do největší domácí pivovarnické skupiny v čele s Plzeňským Prazdrojem, prodal loni v zahraničí 50.117 hektolitrů piva, což bylo v porovnání s rokem 1999 o čtyři tisíce hektolitrů méně. Současně se na zahraničních trzích prodalo nejméně piva Radegast od roku 1992, kdy export přesáhl 21 tisíc hektolitrů. Vývoz nošovického piva klesal od roku 1996, kdy se vyšplhal na rekordních 180.000 hektolitrů. Vedle zavádění ochranářských opatření měla lví podíl na jeho každoročním snižování chybějící marketingová strategie na západních trzích. Po loňském začlenění do skupiny Plzeňského Prazdroje se Pivovar Radegast stal nejslabším exportérem skupiny. Přitom právě fúze s největším domácím pivovarem měla Nošovicím pomoci při posílení exportních aktivit. Podobnými slovy alespoň obhajoval někdejší projekt České pivo bývalý prezident společnosti Jan Sikora. Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Jaroslav Pomp dnes řekl, že exportní strategie skupiny vychází z přirozeného tržního potenciálu jednotlivých značek. "Hlavní úloha značky Radegast po definování marketingových pozic ve skupině je na domácím trhu, kde si udržuje pozici druhého nejprodávanějšího piva za značkou Gambrinus," uvedl. Pivovar Radegast, který stejně jako ostatní členové skupiny stále hospodaří jako samostatný subjekt, loni zavedl licenční výrobu v zahraničí. Ve slovenském pivovaru Velký Šariš vyrobil prvních 21.025 hektolitrů z celkově prodaného piva v zahraničí. Vedle Slovenska byly loni významnými vývozními teritorii USA, Kanada a Rusko. Za letošní pololetí se v zahraničí prodalo 16.093 hektolitrů piva Radegast, což představuje meziroční nárůst o 49 procent. Celá skupina Plzeňského Prazdroje, která je největším českým exportérem piva, zvýšila meziročně prodej piva v zahraničí o 29,2 procenta na 323 tisíc hektolitrů. Ekonom Atlantik Finanční trhy Roman Cenek soudí, že důvody, proč Pivovaru Radegast neroste export, mohou být malý zájem o pivo a neochota investovat do podpory prodeje v zahraničí. "Jestliže ve světě není poptávka po dané značce, pak její propagace je velmi nákladná," uvedl.


Zdroj: ČTK, 30. 8. 2001





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.05.2024 20:56