Agris.cz - agrární portál

Pivní soutěže mohou být i matoucí

15. 12. 2001 | Hospodářské noviny

Za nejobjektivnější soutěž považují někteří odborníci České pivo.

Téměř každé české pivo má na své etiketě ocenění z nejrůznějších soutěží, které výrobcům ve velké míře slouží jako lákadlo na spotřebitele. V tuzemsku totiž existuje značné množství soutěží mezi pivovary, z nichž naprostá většina však podle odborníků nedokáže objektivně zhodnotit kvalitu nápoje.

Například pivem roku se podle časopisu Pivní kurýr stal potřetí v řadě dvanáctistupňový Budějovický Budvar, na druhém místě skončil Plzeňský Prazdroj a třetí příčku obsadila dvanáctka z nošovického Radegastu. V této anketě hlasují čtenáři měsíčníku Pivní kurýr, který je k dostání zejména v hostincích.

"O kvalitě piva rozhoduje především trh a tam si nestěžujeme. Proto například Pilsner Urquell nikam nepřihlašujeme. To platí pro Českou republiku i zahraničí. Značka Pilsner Urquell je totiž originální a nezaměnitelná," tvrdí mluvčí Plzeňského Prazdroje Jaroslav Pomp.

Mluvčí pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek považuje za jedinou "objektivní" soutěž mezi pivovary České pivo (dříve Pivex). "Je to anonymní, dlouhodobá soutěž, jejíž výsledky mají v rukách nejen zástupci pivovarů, ale i výzkumného ústavu," říká Mikulášek. "Ostatní soutěže podle nás nejsou o kvalitě."

Šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Ivan Veselý na druhé straně míní, že každá soutěž, která zvyšuje popularitu piva, je pro jeho propagaci prospěšná.


Zdroj: Hospodářské noviny, 15. 12. 2001





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 20.12.2025 01:03