Agris.cz - agrární portál

Pivovar Anheuser-Busch prodal loni v USA rekordní množství piva

9. 1. 2002 | ČTK

Americký pivovar Anheuser- Busch zvýšil loni objem prodeje piva na americkém trhu o 1,2 procenta na rekordních 99,5 miliónu barelů (zhruba 114 miliónu hektolitrů) a udržel si tak pozici největšího dodavatele piva. Informoval o tom dnes generální ředitel společnosti Patrick Stokes. V posledním čtvrtletí loňského roku se dodávky do velkoobchodů v USA zvýšily o 0,3 procenta. Dodávky z velkoobchodů do maloobchodů pak ve čtvrtletí vzrostly o pět procent díky mimořádně teplému počasí a vysokému prodeji během svátků. Za celý rok pak byly dodávky pro maloobchod vyšší o 1,8 procenta. Nejprodávanější značkou v USA i nadále zůstává Bud Light, následován značkou Budweiser, která je nejprodávanější značkou společnosti na světových trzích. O používání této značky vede pivovar již několik let řadu známkoprávních sporů s českým pivovarem Budějovický Budvar. Anheuser-Busch očekává letos růst zisku na akcii o deset procent. Za rok 2001 by se zisk na akcii měl zvýšit o 12 procent. Podle analytiků dotazovaných agenturou Thomson Financial/First Call by měl zisk na akcii za minulý rok stoupnout v průměru o 11,8 procenta na 1,89 dolaru. V tomto roce by měl zisk dosáhnout 2,09 dolaru na akcii, napsala agentura Reuters.


Zdroj: ČTK, 9. 1. 2002





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 10:41