Plzeňskému Prazdroji vzrostl prodej nealko piva
18. 3. 2002 | ČTK
Skupině Plzeňského Prazdroje vzrostl prodej nealko piva o 28 pct
Skupina Plzeňského Prazdroje (PP) vloni prodala téměř 70.000 hektolitrů nealkoholického piva, což znamená meziroční nárůst o 28,5 procenta. Řekl to mluvčí PP Jaroslav Pomp s tím, že jediným producentem piva obsahujícího maximálně 0,5 procenta alkoholu je ve skupině nošovický Pivovar Radegast. Loňské zvýšení prodeje je podle Pompa důsledkem začlenění Radegastu do nejsilnější pivovarnické skupiny ve střední Evropě a využití její distribuční a prodejní sítě. Růst prodeje bezalkoholového lahvového piva, který PP prodává pod značkou Birell, skupina očekává také letos. "Dnes si daleko více lidí váží svého řidičského průkazu," přesvědčuje Pomp. Z nabídky několika druhů piv, které si řidiči mohou vybrat na tuzemském trhu, představuje podle Pompa jedinou reálnou konkurenci pro skupinu PP výrobek krušovického pivovaru. Pivovar Radegast si udržuje nejsilnější pozici na severní Moravě, ale Pomp řekl, že jeho střednědobým cílem je více obsadit také jižní Moravu. Svým loňským výstavem 1,9 miliónu hektolitrů obsadil Radegast zhruba 11 procent trhu v ČR, kde je druhou nejprodávanější značkou. Skupina Plzeňského Prazdroje loni prodala 7,968 miliónu hektolitrů, což je meziroční nárůst o 3,1 procenta. Součástí skupiny je vedle Plzeňského Prazdroje a Pivovaru Radegast také Pivovar Velké Popovice a slovenský Pivovar Šariš. Skupina zaměstnává 3111 lidí a je součástí společnosti South African Breweries plc, pátého největšího producenta piva na světě.
Zdroj: ČTK, 18. 3. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 08:54
