JČM vykoupily méně mléka, ale tržby jim vzrostly na 6,276 mil. Kč
22. 3. 2002 | ČTK
Tržby a.s. Jihočeské mlékárny (JČM) dosáhly loni 6,276 miliardy korun a proti předchozímu roku vzrostly asi o 124 miliónů korun. Generální ředitel společnosti Milan Teplý na dnešní tiskové besedě uvedl, že růst tržeb vykázala společnost přesto, že se poprvé v historii nedohodla s dodavateli mléka a musela se proto vyrovnat s denním výpadkem v nákupu, který představoval až 130.000 litrů mléka. "V důsledku nižšího nákupu jsme nebyli schopni plně vykrývat poptávku v některých komoditách, takže jsme například krátili dodávky másla," řekl na dnešní tiskové besedě generální ředitel JČM Milan Teplý. Podle něho společnost loni vykoupila zhruba 478 miliónů litrů mléka za průměrnou cenu 7,82 koruny. Proti roku 2000, kdy průměrná cena činila 7,45 koruny, nákup klesl o 31 miliónů litrů. Čistý zisk JČM byl loni 13,5 miliónu korun a meziročně se zvýšil přibližně o 0,75 miliónu korun. Vývoz, který směřuje především do arabských zemí, v roce 2001 dosáhl 1,446 miliardy korun (včetně subvencí). Za první dva měsíce letošního roku se průměrná cena za litr mléka zvýšila na 8,25 koruny a JČM utržily v této době 928 miliónů korun. Největší zpracovatel mléka v zemi se na celkovém nákupu mléka v ČR podílí jednou čtvrtinou. Na celkové produkci přírodních sýrů v ČR má podíl více než 20 procent, ale jeho výrobní program zahrnuje prakticky celý mlékárenský sortiment od konzumního a sušeného mléka, másla a tavených sýrů až po tvarohové speciality. Nyní uvádí na trh mléko v obalu Tetra Pak se šroubovým uzávěrem. JČM mají osm závodů v Českých Budějovicích, Strakonicích, Prachaticích, Jindřichově Hradci, Pelhřimově, Českém Krumlově, Plané nad Lužnicí a Řípci.
Jihočeské mlékárny změní od začátku dubna název na a.s.
Jihočeské mlékárny (JČM) změní od 1. dubna název na a.s. Madeta, což je značka spojená především s výrobou sýrů. Největší mlékárenská společnost v zemi již dva roky užívala značku Madeta v logu a nyní začne toto označení používat i jako název společnosti. Změnu názvu schválili akcionáři firmy již na loňské řádné valné hromadě. "Letos uplyne sto let od doby, kdy se začala psát historie značky Madeta. V roce 1902 bylo zapsáno do družstevního rejstříku Mlékařské družstvo Táborské, které ve stejném roce začala ve městě s výstavbou mlékárny. Ta byla do provozu uvedena v roce 1906, kdy družstvo mělo již 136 členů," řekl na dnešní tiskové besedě generální ředitel JČM Milan Teplý. "Rozsahem výroby i z hlediska moderního strojního vybavení se Mlékařské družstvo Táborské stalo nejvýznamnější českou mlékárnou. Z počátečních písmen jeho obchodního jména byl později vytvořen zkrácený název - Madeta," upřesnil Teplý. Společnost se rozhodla výrazně rozšířit produkci bílých sýrů, které exportuje především do arabského světa, a nákladem asi 150 miliónů korun zvýší kapacitu výroby krmných směsí v Jindřichově Hradci. Transformuje také společnost KHV do a.s. Madevia, která by v novém skladu v Jesenici u Prahy měla dosahovat měsíčního obratu až 300 miliónů korun.
Zdroj: ČTK, 22. 3. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 16:07
