Poděbradka loni zvýšila tržby o šest procent na 712 miliónů korun
11. 4. 2002 | ČTK
Akciová společnost Poděbradka, která je jedním z nejvýznamnějších tuzemských producentů minerálních vod, loni zvýšila tržby o šest procent na 712 miliónů korun. Vyprodukovala celkem 1,13 miliónu hektolitrů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o čtyři procenta. Dosáhla zisku před zdaněním 40 miliónů korun. Dnes to sdělil obchodní a marketingový ředitel Jaroslav Barvíř. Tempo růstu tržeb i produkce se snížilo v porovnání s předchozími lety, kdy dosahovalo několik desítek procent. Podle Barvíře je to způsobeno především pomalejším růstem spotřeby minerálních vod a ani do dalších let není možné očekávat dynamiku růstu srovnatelnou s předchozími lety. Především díky vysokým investicím do modernizace technologií Poděbradka od roku 1997 svoji produkci ztrojnásobila. V celkové produkci minerálních vod zaujímá Poděbradka na tuzemském trhu s 16 procenty třetí místo. U ochucených minerálek činil loni její podíl na českém trhu 26 procent, zatímco u přírodních vod čtyři procenta. Poděbradka začala loni svůj sortiment obohacovat o nealkoholické nápoje Sunday vyráběné na bázi vody, zahájila výrobu ledových a zelených čajů a letos také výrobu ovocných nápojů. Strategii firmy podle Barvíře nezměnil fakt, že se loni jejím stoprocentním vlastníkem stala a.s. Karlovarské minerální vody (KMV). Ta neuspěla ve snaze o sloučení s Poděbradkou a Hanáckou kyselkou kvůli hrozbě, že by tak ovládla 75 procent trhu. Společnost s ručením omezeným Poděbradka se na akciovou společnost stejného názvu změnila od 1. března letošního roku.
Zdroj: ČTK, 11. 4. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.12.2025 14:12
