JBKB rozšíří distribuci o další whisky; prodává už přes 30 značek
17. 5. 2002 | ČTK
Společnost Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) získá do distribuce whisky Passport. Její roční prodej v České republice a na Slovensku odhaduje na desítky tisíc lahví. "Objemy nelze srovnávat s becherovkou, ale z hlediska marže to pro firmu není nezajímavé," řekl dnes mluvčí JBKB David Binar. Připomněl, že likérka distribuuje přes 30 značek z mateřského koncernu Pernod Ricard (PR), který je třetím největším výrobcem lihovin a vín na světě. Je to například koňak Martell, whisky Chivas Regal či tequila Olmeca. Prodej dovážených nápojů tvoří necelých deset procent celkového profitu JBKB, řekl ve čtvrtek generální ředitel likérky Alan Walden-Jones. Whisky Passport PR původně získal společně s firmou Diageo v rámci koupě kanadského Seagramu, ale obě firmy počítaly s jejím prodejem třetí straně. Značku s ročním objemem prodeje 850 tisíc beden se nyní koncern rozhodl ponechat. Transakci musí ale povolit regulační orgány. Pernod Ricard loni vykázal čistý zisk 358 miliónů eur (10,7 miliardy Kč), zatímco v roce 2000 hospodařil s profitem 195 miliónů eur (5,85 miliardy Kč). Konsolidované tržby bez daní a cel zvýšil o čtyři procenta na 4,55 miliardy eur (138 miliard Kč). Becherovka loni prohloubila ztrátu na 220 miliónů korun, zatímco v roce 2000 propad činil 80 miliónů korun. Tržby klesly dvojnásobně na 548 miliónů korun. Letos plánuje čistý zisk 25 miliónů korun. Tržby mají vzrůst na miliardu korun.
Zdroj: ČTK, 17. 5. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.12.2025 20:02
