Potravináři požadují systémovou propagaci špičkových výrobků
9. 7. 2002 | Agris
Označení "potravina špičkové kvality" by měly v budoucnosti nést nejkvalitnější výrobky z domácí produkce potravin. V probíhajících jednání se Sdružením pro cenu ČR za jakost, známé udělováním ocenění Czech made, o to usiluje podle svého ředitele Miroslava Koberny Potravinářská komora ČR (PK).
Podle názoru PK je totiž třeba podpořit kvalitní české podniky, avšak nejen udělením příslušného ocenění, ale také pozitivní propagací v médiích. Podpora by se měla podle Koberny pohybovat alespoň v řádech desítek milionů korun ročně. "Je důležité, aby se informace o kvalitních výrobcích dostala do podvědomí spotřebitele. Pokud název oceněného výrobku zákazníkovi nic neříká, tak jsou všechny obdobné akce zbytečné a pouze si tím vytváříme dobrovolně nějaký administraticní úkon, který nepřinese nic ani spotřebiteli, ani podnikům," konstatoval Koberna.
Za český výrobek je přitom podle jeho slov nutné považovat takový produkt, který vzniká na území ČR. "Tedy i produkty nadnárodních firem, jako je Unilever nebo Danone," připomněl Koberna. Příslušné finanční prostředky na propagaci špičkových potravin by mělo podle PK poskytnout Ministerstvo průmyslu a obchodu, které akci Czech made iniciovalo, nebo i resortní ministerstvo zemědělství, pod které výroba potravin spadá.
Zdroj: Agris, 9. 7. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.12.2025 18:49
