Vinium v pololetí zvýšilo prodej vín řady Exclusive o 138 %
9. 8. 2002 | ČTK
Vinium v pololetí zvýšilo prodej vín řady Exclusive o 138 procent
Mimořádný nárůst prodeje jakostních odrůdových a přívlastkových vín z řady Exclusive zaznamenala v prvním pololetí roku společnost Vinium. Za šest měsíců roku prodala na čtvrt miliónu lahví této řady, což je meziroční nárůst o 138 procent. "Nárůst souvisí s obecným trendem k větší spotřebě kvalitního vína na českém trhu, ale jeho výše nás příjemně překvapila," uvedl obchodní ředitel společnosti Jiří Toman. Prodej vzrostl i u řady VINIUM Moravia, a to o 23 procent na zhruba 2,5 miliónu lahví. Tato řada představuje nižší cenový segment na českém trhu, řada Exclusive se pak pohybuje na horní cenové hranici. Výrobky společnost prodává jak prostřednictvím obchodních řetězců, tak více než třem tisícovkám maloobchodních prodejen. V prvním čtvrtletí tohoto roku bylo rozdělení mezi oba typy srovnatelné. Vinium plánuje pro letošní rok asi 15procentní nárůst tržeb zhruba na 460 miliónů korun. Zisk podniku je plánován na 30 miliónů, když v loňském roce činil 14,3 miliónu Kč. Roční produkce společnosti je asi 12 miliónů lahví, což představuje okolo deseti miliónů litrů vína. Vinium nyní zaměstnává 120 lidí. Hrozny nakupuje podnik z poloviny od pěstitelů vinné révy na jižní Moravě, kde má sídlo, zbylou surovinu dováží. Loni Vinium nakoupilo 6974 tun hroznů, z toho 63 procent představovaly bílé odrůdy.
Zdroj: ČTK, 9. 8. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 20:35
