Agris.cz - agrární portál

Minimální zájem o minerální vodu ve skle

12. 8. 2002 | ČTK

Marienbad Waters hlásí minimální zájem o minerální vodu ve skle

Už pouze 17 procent vyráběných minerálních vod plní a.s. Marienbad Waters do skleněných lahví. Jejich podíl klesl z loňských 30 procent a dále se snižuje, i když vedení podniku je stále přesvědčeno, že kvalitní a zejména léčivá minerální voda patří do skla. Řekl to ředitel podniku Zdeněk Špindler. Letos firma zlikvidovala 800 tisíc lahví o obsahu 0,7 litru, které jsou podobně jako lahve 0,25 a 0,35 litru vratné a zákazník za ně dostává v obchodech tři koruny. "Lahve účetně odepisujeme z nákladů," řekl ředitel a dodal, že v ČR je zájem o malé lahve, například v gastronomii, ale zájem o lahve o obsahu 0,7 litru je minimální. "Lidé už se s nimi nechtějí tahat a vracet je. Z toho je vidět, že většina spotřebitelů je dobře situovaná," dodal ředitel. Největší výrobce minerálních vod, Karlovarské minerální vody, zlikvidovaly podle Špindlera skleněné lahve už v minulých letech. Velký problém působí rapidně snížený zájem o skleněné obaly také na Slovensku. "Je tam zhruba osm miliónů volných sedmiček," uvedl Špindler. Tyto lahve se na Slovensku vykupují za jednu slovenskou korunu, kdežto v ČR je to za 3 Kč za kus. Špindler nevyloučil, že jejich prodej v ČR mohl být pro někoho "dobrý byznys". PET lahve nakupuje nyní podnik za 2,70 koruny za kus, což je shodné jako u skla. Nákupní cena závisí na světové ceně ropy a kursu hlavních měn. Podnik si ale podle Špindlera hodnotu lahve do prodejní ceny minerálky nezapočítává, kdežto obchodník si přičítá vyšší marži u minerálek v PET lahvích než u skleněných. Marienbad Waters, které loni vyrobily 147.000 hektolitrů minerálky a letos plánují růst o desetinu, chtějí kvůli zvýšenému zájmu o PET obaly ještě letos postavit za 12 miliónů korun novou linku na stáčení minerálek do lahví 0,5 litru. V nové stáčírně si bude podnik instalovat také "vyfukovačku" polyetylenových lahví, aby snížil náklady na pořizování těcnto obalů. Firma má na českém trhu minerálních vod 2,3procentní podíl.


Zdroj: ČTK, 12. 8. 2002





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 15:27