Pernod Ricard varoval Polsko před degradací značky Wyborowa
4. 9. 2002 | ČTK
Francouzský nápojový koncern Pernod Ricard varoval včera Polsko před zkomplikováním vztahů s Evropskou unií, pokud projdou snahy o zrušení exkluzivity firmy na prodej nejznámější polské značky vodky Wyborowa. Šéf polské pobočky Pernodu Yves Flaissier připomněl, že firma dostala od Varšavy podle loňské dohody o privatizaci na značku Wyborowa exkluzivní práva. Polští zákonodárci se chystají příští týden s konečnou platností schválit zákon, který ze značky Wyborowa udělá pouhé označení "výběrové" kvality. Polské slovo wyborowa znamená vybraná ve smyslu vytříbená či vynikající. Tento krok podle Pernodu poruší práva, která firma získala na prodej značky v rámci loňské dohody o koupi druhého největšího polského lihovaru v Poznani za 100 miliónů eur. "Dohoda byla podepsána pouze s předpokladem, že tato práva jsou nezpochybnitelná," řekl Flaissier. Wyborowa je pro Pernod vlajkovou značkou na polském trhu lihovin a je rovněž klíčovým exportním produktem poznaňského lihovaru. "Odebrání těchto práv by znamenalo nejen porušení polských a mezinárodních zákonů, ale zhoršilo by také vztahy mezi Polskem a Evropskou unií," pohrozil Flaissier. Brusel se již v minulosti pozastavoval nad přístupem polské vlády k zahraničním investorům. Pozornost upoutalo zejména zrušení dohody o privatizaci největší pojišťovny PZU s nizozemskou společností Eureko, což byl hlavní případ, který nahlodal důvěru investorů v bezpečnost investic v Polsku.
Zdroj: ČTK, 4. 9. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.12.2025 00:12
