Sušický SPAK prodal v pololetí více výrobků v Česku i zahraničí
5. 9. 2002 | ČTK
Zboží za více než 77 miliónů korun, o 14 procent více než za stejné loňské období, prodala za letošní pololetí na českém trhu sušická a.s. SPAK - VSD Austria. Firma má zhruba 30procentní tržní podíl v kečupech a na trhu dressingů asi třetinu. Novinářům to dnes řekl obchodní ředitel firmy Petr Hučka. Za celý letošní rok plánuje podnik udržet v tuzemsku minimálně 15procentní meziroční růst a vystoupat tak na 180 miliónů tržeb. Další zboží za 53 miliónů korun uplatnil podnik na zahraničních trzích, ať vlastním vývozem nebo prostřednictvím vídeňských obchodníků mateřské firmy SPAK. Vývoz meziročně vzrostl o 63 procent a tento nárůst by chtěla firma udržet do konce letošního roku. Loni podnik vyvezl zboží za 79 miliónů korun. Výrobky sušické firmy se objevují na trzích zemí východní Evropy, Německa, Švýcarska a Rakouska. "Největší zájem je o naše kečupy a dressingy, které jsou v rámci tohoto trhu ojedinělé," dodal Hučka. Loni vybudoval SPAK obchodní firmu a sklady v Maďarsku a letos se chystá k podobnému kroku v Polsku, kde už získal obchodního partnera. Podnik se 140 zaměstnanci je podle jednatele Alexe Krale přítomen ve všech obchodních řetězcích působících na českém trhu a cenově je osm až deset procent nad úrovní konkurence. "Lidé už si zvykli sáhnout po kvalitě," dodal. Firma už v Sušici investovala 160 miliónů korun do výrobní technologie a staveb. "V současné době jsme na hranici kapacity výrobních linek, které jedou na tři směny," dodal Hučka. Výroba kečupů představuje 42 procent tržeb podniku, dressingy 38 procent a zbytek tatarky a majonézy.
Zdroj: ČTK, 5. 9. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 02:17
