Potravináři budou prosazovat české výrobky
5. 11. 2002 | ČTK
Domácí producenti potravin podle dnešních Hospodářských novin připravují vznik Marketingové agentury, která bude důrazně propagovat české zboží hlavně na tuzemském trhu. Obávají se totiž tlaku zahraniční konkurence po vstupu Česka do Evropské unie, píší. Čeští podnikatelé chystají jakousi obdobu kampaně v Rakousku. "V Rakousku klesl podíl tamních mléčných výrobků na trhu po přijetí do Unie o třetinu. Díky kampani agentury, jejíž obdobu chystáme, si ale rakouské zboží svoji pozici vydobylo zpět," řekl prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík. Rakušané založili kampaň na tom, že jejich výrobky jsou čerstvé, Češi se chtějí zaměřit na zdravotní bezpečnost domácího zboží. "Můžeme totiž marketingově využít skutečnost, že všechny problémy se zdravotní nezávadností potravin, kupříkladu nemoc šílených krav, vznikly za našimi hranicemi," citují HN náměstka ministra zemědělství Rudolfa Jánského. Marketingovou agenturu by měl spolufinancovat stát, potravináři i zemědělci. Od státu by podle Camplíka potřebovala asi 50 miliónů korun. Bude působit na spotřebitele i obchodníky. Připravuje logo pro výrobky, které kromě českého původu splní především náročná kritéria kvality. Potravináři se založením Marketingové agentury spěchají. "I proto, že ji může alespoň tři roky po přijetí Česka do Unie spolufinancovat Brusel. Ale musíme prokázat, že pracovala už před naším vstupem," řekl dnešním Hospodářským novinám prezident Potravinářské komory Jaroslav Camplík.
Zdroj: ČTK, 5. 11. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 02:48
