Unilever prodává palmové plantáže v Malajsii
2. 12. 2002 | ČTK
Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever prodá podíl v palmových plantážích v Malajsii za 150 miliónů eur tamní společnosti Palmco. Tento krok je součástí restrukturalizačního plánu společnosti, jehož cílem je zaměřit se pouze na 400 hlavních značek, informoval dnes koncern, který působí také v Česku. Prodávané jmění v Malajsii zahrnuje více než 20.000 hektarů palmových plantáží ve východní a západní části země. Velikost podílu určeného na prodej však Unilever nezveřejnil. Dohoda podléhá schválení akcionářů Palmco Holdings Bhd a měla by být dokončena na počátku roku 2003. Třetí největší potravinářský koncern na světě se rozhodl prodat veškeré aktivity, které nejsou v souladu s jeho novou strategií, a zaměřit se pouze na nejúspěšnější spotřebitelské značky. Do roku 2004 chce společnost zvýšit roční tržby o pět až šest procent, napsala agentura Reuters. Výrobce polévek Knorr, mýdla Dove a pracího prášku Omo zvýšil ve třetím čtvrtletí zisk meziročně o 17 procent na 1,2 miliardy eur. Odbyt 400 nejsilnějších značek ve stejném období stoupl o 5,4 procenta. Unilever ČR je s 1300 zaměstnanci a obratem 7,3 miliardy korun jedním z nejvýznamnějších výrobců potravin a spotřebního zboží v České republice. Kromě centrály v Praze má také výrobní závody v Nelahozevsi (rostlinné tuky, mýdla, kosmetika) a Zábřehu na Moravě (majonézy, instantní produkty). Firma investovala v Česku za deset let pět miliard Kč.
Zdroj: ČTK, 2. 12. 2002
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.12.2025 04:25
