Agris.cz - agrární portál

Kanadský pivní trh je pro české výrobce přitažlivý

13. 1. 2003 | Hospodářské noviny

Vedení Pražských pivovarů, tuzemské pivovarnické dvojky, se rozhodlo proniknout se značkou Staropramen i na kanadský trh. Hlavní čeští konkurenti pražské firmy, tedy Plzeňský Prazdroj a Budějovický Budvar, již v této severoamerické zemi působí.

"První dodávka čítá přibližně 220 hektolitrů piva, v současné době začíná jeho distribuce v několika kanadských městech," uvedl ředitel exportu Pražských pivovarů Miroslav Jersák. Pivo bude do Kanady importovat a distribuovat společnost OSBC, která funguje jako speciální prémiový tým firmy Labatt Canada. Ta je od roku 1995 součástí pivovarnické skupiny Interbrew, do níž patří i Pražské pivovary.

V Kanadě podle Jersáka roste podíl importovaných piv, české značky tam přitom mají velmi dobré renomé. "Staropramen tak má na tamním trhu velkou šanci prorazit. Jaké výše v letošním roce prodeje dosáhnou, nejsme schopni odhadnout," řekl ředitel exportu.

Český pivní lídr, Plzeňský Prazdroj, prodává v Kanadě značku Pilsner Urquell již zhruba sto let. "V době komunismu to bylo ročně tak 1500 hektolitrů ročně, ale v roce 1990 již třikrát více. Se vstupem firmy SAB do Prazdroje se odbyt v Kanadě zvýšil až na současných přibližně 13 tisíc hektolitrů. Ročně zaznamenáváme asi desetiprocentní nárůst," informoval mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.

Budvar dodává své pivo do Kanady podobně jako do USA pod značkou Czechvar, a to z důvodu známkoprávních sporů s americkou firmou Anheuser-Busch. V Kanadě působí budějovický podnik od léta roku 2001. "V porovnání prodejů za období srpen až prosinec 2001 a stejného loňského období jsme vývoz na kanadský trh zvedli o 57 procent," sdělila mluvčí Budvaru Denisa Mylbachrová. Absolutní čísla však neuvedla.

Tuzemští výrobci vyvážejí do zámoří pouze lahvové nebo plechovkové pivo, a to především kvůli nákladům souvisejícím s exportem sudů. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven se v roce 2001 v Kanadě prodalo více než 16 tisíc hektolitrů českého piva.

Kanaďan v průměru ročně vypije více než 67 litrů piva, přičemž nejoblíbenějším typem je světlý ležák. Tamními nejprodávanějšími značkami jsou Molson a Labatt Blue. Molson ovládá 45 procent trhu, Labatt Brewing 43 procent, Sleeman Brewing pět procent. Zhruba sedm procent kanadského trhu patří ostatním výrobcům.


Zdroj: Hospodářské noviny, 13. 1. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.12.2025 09:10