Agris.cz - agrární portál

Zisk majitele řetězce KFC díky novým akvizicím stoupl

11. 2. 2003 | ČTK

Americká společnost Yum Brands Inc., která je mateřskou společností řetězců rychlého občerstvení Pizza Hut, Taco Bell a KFC, zaznamenala v posledním čtvrtletí loňského roku růst zisku o pět procent. Za růstem stály hlavně nové akvizice, ale také nižší daňové zatížení a větší tržby v oblastech, kde působí víc než jeden typ řetězce rychlého občerstvení společnosti, uvádí se v dnešním prohlášení firmy. Čistý zisk za tři měsíce do konce prosince stoupl na 172 milionů dolarů, tedy 56 centů na akcii, z předloňských srovnatelných 164 milionů dolarů, čili 54 centů na akcii. Výsledky jsou o jeden cent vyšší než odhady analytiků a ostře kontrastují s výsledky konkurenčního řetězce McDonald's, který minulý měsíc oznámil, že se poprvé v historii propadl do ztráty. Celkové tržby, včetně poplatků z franšíz, stouply o 12 procent na 2,46 miliardy dolarů. Na americkém trhu se tržby v obchodech otevřených minimálně jeden rok zvýšily o jedno procento. Lépe se vedlo franšízovým restauracím. Yum Brands provozuje celkem 33.000 restaurací ve více než 100 zemích světa. Největší rozvoj zažívá firma v poslední době hlavně na čínském trhu. Yum Brands otevřela ve čtvrtém čtvrtletí 651 nových restaurací, z toho 70 procent v zahraničí. Nejvíce firma expandovala v Číně a Mexiku, napsala agentura Reuters.


Zdroj: ČTK, 11. 2. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 12:22