Ztráta producenta banánů Chiquita díky vývozu do Evropy klesla
12. 2. 2003 | ČTK
Ztráta největšího světového producenta banánů Chiquita Brands International Inc. v posledním čtvrtletí loňského roku klesla. Podílely se na tom příznivější směnné kurzy a větší objem vývozu do Evropy, které částečně vynahradily vysoké náklady a nízké ceny banánů, informoval v noci na dnešek generální ředitel společnosti Cyrus Freidheim v prohlášení. Čistá ztráta klesla na 26,3 milionu dolarů, čili 66 centů na akcii, ze 73,7 milionu dolarů, neboli 98 centů na akcii, ve stejném období roku 2001. Provozní zisk před zdaněním, odpisy úroků a amortizací a bez zahrnutí mimořádných položek se však snížil na pět milionů dolarů z 18 milionů v posledním čtvrtletí 2001. Důvodem byl pokles cen banánů na trhu při vyšší produkci a vysoké reklamní náklady. Příjmy firmy, která teprve loni v březnu vystoupila z bankrotové ochrany, vzrostly o šest procent na 484 milionů dolarů, napsala agentura Reuters. Chiquita již loni v září uvedla, že během příštích 18 měsíců plánuje prodat některé vedlejší aktivity, včetně přebytečných distribučních a produkčních kapacit. Firma očekává, že prodejem získá zhruba 100 až 150 milionů dolarů. Chiquita chce rovněž snížit do roku 2005 svůj dluh minimálně o 200 milionů dolarů ze současných zhruba 600 milionů.
Zdroj: ČTK, 12. 2. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 09:13
