Pivovar Černá Hora prodal od ledna méně piva, ale více limonád
19. 4. 2003 | ČTK
Pivovar Černá Hora prodal za první tři měsíce letošního roku téměř 27.600 hektolitrů piva, což je o téměř čtyři procenta méně než loni. Naopak odbyt limonád vzrostl skoro o desetinu na 3500 hektolitrů. "Na domácím trhu s pivem stále převládá konkurenční bitva, zatímco u limonád jsou volné tržní segmenty," řekl ředitel Ivo Štorek. Pivovar začal posilovat výrobu limonád již v minulých letech na základě požadavků konzumentů. Nealkoholické nápoje navíc firmě umožňují využívat inovace při daleko pestřejším sortimentu. Tržby na konci března překročily 30 milionů korun a zůstaly tak na loňské úrovni. Čistý zisk však pětkrát vzrostl na 2,5 milionu Kč. Podle Štorka je to důsledek útoku na náklady a zúročení investic. Černohorští jen na přelomu roku investovali do výroby celkem 9,5 milionu korun, z toho pět milionů do nové linky na stáčení limonád do PET lahví a zbytek do mikrofiltru na pivo. Připravují totiž výrobu nového nepasterovaného piva, které musí být kvůli trvanlivosti dokonale odfiltrováno. Firma začne stáčet limonády i do 0,33litrových lahví a na trhu se objeví nové nealkoholické nápoje Sylvana a Kombajnérka. Citronem ochucená voda ponese název Citrofit. V sobotu 26. dubna otevře pivovar přímo v centru Černé Hory nové kulturní a společenské centrum Sladovna. Na rekonstrukci šlo z fondu Sapard Evropské unie deset milionů korun, dalších 25 milionů investoval pivovar. V létě se firma chystá otevřít další obchodní a sportovní centrum v Boskovicích pod názvem Modrá věž.
Zdroj: ČTK, 19. 4. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 05:47
