Rodinný pivovar Bernard zvýšil za čtvrtletí výstav o 13 procent
22. 4. 2003 | ČTK
Humpolecký Rodinný pivovar Bernard za 1. čtvrtletí meziročně zvedl výstav piva o 13 procent na 24.020 hektolitrů. Tržby za pivo se proti stejnému období loni zvýšily téměř o třetinu na 29 milionů. Kromě vyššího prodeje se do nich promítlo i zhruba šestiprocentní zvýšení cen z ledna letošního roku, řekl dnes mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Více piva letos odebírají gastronomická zařízení, přes něž Bernard prodává více než dvě třetiny produkce a vzrostl i maloobchodní prodej v lahvích. "Stejně jako koncem minulého roku se úspěšně prodává sváteční ležák v nových skleněných lahvích s patentním uzávěrem," dodal Mikulášek. Novinka pivovaru otevřela cestu do dalších supermarketů, ale její zavedení do výroby trvalo téměř rok a podnik přišlo na více než 20 milionů korun. V březnu pivovar také dokončil první etapu celkové rekonstrukce výrobního provozu. Za 30 milionů korun postavil novou halu a instaloval do ní linku na stáčení piva do sudů. Podnik nepodceňuje ani investice do reklamy. V polovině dubna za ni získal dvě druhá místa v soutěži o nejlepší českou reklamu, pořádanou Art Directors Club České republiky. Pivovar také obhájil prvenství z loňska v soutěži Czech Top 100 a stal se pro letošní rok nejobdivovanější firmou kraje Vysočina. Humpolecký výrobce nepasterizovaného piva zaměstnává 85 lidí. V minulém roce zvýšil výstav o 15 procent na 109.000 hektolitrů a za pivo utržil 116 milionů korun.
Zdroj: ČTK, 22. 4. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 12:07
