Zahraniční potraviny jdou na náš trh
2. 5. 2003 | Denik.cz
Zatímco se čeští zemědělci a potravináři dohadují, kdo má větší zásluhy o vznik marketingové agentury, němečtí kolegové podnikají potřebné kroky pro rozšíření svých agrárních odbytišť.
Centrální marketingová agentura Německa CMA, která po celém světě na výstavách prezentuje německé potraviny, představila v Praze 38 německých potravinářských firem . "Chceme na český trh proniknout prostřednictvím našich supermarketů," řekl Gert Müller, majitel mlýna a pekáren, jehož firma sídlí v Bärenhecke. Přivezl do Čech především chleby tmavé, celozrnné a pekařské speciality.
"Víme, že naše ceny jsou nejméně dvakrát vyšší než u vás, a tak náš bochník za padesát korun je tady zhruba za dvacet korun. Zpočátku musíme s cenou dolů a přizpůsobit se. Po vstupu do unie se budete zase vy přizpůsobovat, tak se vše nějak srovná," uvedl Müller.
Většina obchodníků měla již na potravinách české názvy jako Babiččin křen a hned u toho i sdělení, že firma Schamel vyrábí v souladu s normou ISO 90001 a křen je z ekologických farem.
Firma Klausnerhof garantuje sto procent masa v masných výrobcích. Její produkty obsahují svalovinu a ne sóju, drůbeží separát, mouku a chemické příměsi. Na své párky, klobásy a salámy již dává obal s českým firemním znakem Matinka, jejíž majitel Milan Sládeček prozradil, že již pronikli do většiny supermarketů. "Čeští řezníci si musí uvědomit, že i náš spotřebitel chce kvalitu," uvedl Sládeček.
"Centrální marketingová agentura Německa je placena výhradně z peněz zemědělců. Každý zemědělec dává 4 promile z ročního obratu do kasy agentury. Ročně jsou to miliony eur, které slouží k cílené propagaci německých agrárních produktů," řekla Jasmin Saniová, manažerka agentury se sídlem v Bonu. "Stát nedává agentuře ani euro. Vše je od zemědělců. Agenturu založili před více než třiceti roky, proto má nejpropracovanější pravidla," dodala Saniová.
Prezentaci potravin udělají Němci před vstupem Česka do unie ještě několikrát. Až česká marketingová agentura začne rokem 2004 působit směrem ven, němečtí producenti budou mít již kontakty v Česku uzavřené.
Zdroj: Denik.cz, 2. 5. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.12.2025 12:08
