Pivovar zdvojnásobil prodej do zahraničí
6. 5. 2003 | Mladá fronta Dnes
Knížecí pivovar Lobkowicz zdvojnásobil za první čtvrtletí export piva. Vyvezl zhruba 500 000 lahví, to je asi 2300 hektolitrů. Do tří let chce vybudovat distribuční síť importérů v 15 zemích a prodávat v nich čtvrtinu své produkce, která nyní činí 40 000 hektolitrů ročně. "Pivovar vyváží své výrobky do deseti zemí, z toho nejvíc do USA, Austrálie, Německa, Itálie a Francie," řekl ředitel Petr Peniaštek. "Je paradoxem, že mezi důležité příčiny našeho úspěchu patří i zvýšený zájem o české pivo v důsledku celosvětové expanze značky Pilsner Urquell po jeho ovládnutí firmou SAB-Miller a nekončící soudní spory Budějovického Budvaru," uvedl.Nevyužité výrobní kapacity v českém pivovarském průmyslu a stále trvající investiční boj o restaurace svázané dlouhodobými smlouvami podle něj přiměly většinu českých pivovarů vyvinout úsilí k expanzi na zahraniční trhy. "Nyní vyváží do zahraničí čtyřiačtyřicet z devětačtyřiceti průmyslových pivovarů," dodal.První zmínky o vaření piva ve Vysokém Chlumci pocházejí již z roku 1466, čímž se Lobkowiczký pivovar řadí mezi nejstarší české pivovary. Již v prvních letech existence se stal součástí majetku roudnické větve Lobkowiczů, kteří si ho s výjimkou let 1939 až 1945 a 1948 až 1992 podrželi dosud.
Zdroj: Mladá fronta Dnes, 6. 5. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 20.12.2025 13:35
