Heineken chce dobýt Evropu, sloučí pivovary
12. 5. 2003 | Mladá fronta Dnes
Nizozemský Heineken a rakouská BBAG chtějí dobýt evropský pivní trh. Rozhodly se sloučit všechny své pivovary a firmy pod společnost Brau Union, která bude sídlit v Rakousku. Nově vzniklá skupina se má stát podle zástupců pivovaru Starobrno jedničkou na trhu střední Evropy a lídrem v šesti zemích. Pivovar je součástí skupiny BBAG. Veškeré pivovarnické aktivity BBAG a Heinekenu spojuje smlouva o strategickém partnerství a složitá transakce ještě čeká na schválení antimonopolního úřadu. Společně se smlouvou získal Heineken většinový podíl v nápojářské skupině BBAG, což nizozemskou skupinu přišlo zhruba na dvě miliardy eur. "Růst směrem z Rakouska bude po více než deseti letech dále pokračovat," uvedl generální ředitel Brau Union Karl Büche. Do odbytové sítě skupiny Heineken ve střední Evropě přejde speciální značka piva Edelweiss a mezinárodní značky Zipfer a Gösser. "Nová Brau Union má propojit dlouholetou tradici a poznatky BBAG ve střední Evropě s mezinárodními zkušenostmi Heinekenu," soudí předseda představenstva nizozemského gigantu Anthony Ruys. Podle Ruyse je střední Evropa jedním z mála světových regionů, kde je možno ještě očekávat růst v obchodu s pivem. Heineken ovládá asi 31 procent středoevropského trhu, zatímco SAB Miller, který vlastní Prazdroj, má o šest procent méně a vlastník Pražských pivovarů Interbrew 11 procent.
Zdroj: Mladá fronta Dnes, 12. 5. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.12.2025 19:06
