Agris.cz - agrární portál

Čtvrtletní zisk výrobce nápojů Campari mírně vzrostl

13. 5. 2003 | ČTK

Italský výrobce nápojů Campari hospodařil v prvním čtvrtletí letošního roku se ziskem před zdaněním 17,9 milionu eur, což je o 2,4 procenta více, než ve stejném období loni. K růstu došlo i přes posílení eura proti dolaru, informovala firma v prohlášení. Konsolidované čisté příjmy společnosti se zvýšily o 5,9 procenta na 135,2 milionu eur. Ke zvýšení přispěl hlavně nový kontrakt na distribuci tequily v severní Americe, který pomohl vyrovnat negativní vliv slabšího kurzu dolaru a brazilského realu. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy stoupl o 2,5 procenta na 31,7 milionu eur. Provozní zisk se zvýšil o 5,4 procenta na 21,3 milionu eur. Divize alkoholických nápojů, která se na celkovém obratu firmy podílí více než 65 procenty, zvýšila tržby o 14 procent na 88,2 milionu eur. Obrat divize vín stoupl o 6,1 procenta na 15,4 milionu. U nealkoholických nápojů byly tržby vyšší o 5,6 procenta a činily 30 milionů eur, napsaly agentury Reuters a ANSA. Společnost Campari je známá hlavně hořkým likérem stejného jména. Vlastní však také další značky jako Cinzano, Ouzo, Lemonsoda, Skyy Vodka a Jägermeister. Firma působí ve 190 zemích a mezi výrobci alkoholických nápojů zaujímá v současnosti deváté místo na světě.


Zdroj: ČTK, 13. 5. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.12.2025 02:13