Agris.cz - agrární portál

Křupavé pečivo vydělává

30. 5. 2003 | Mladá fronta Dnes

Stále větší množství lidí se k snídani či svačině nespokojuje s obyčejnými rohlíky či chlebem na stole. Speciální housky s cizími názvy, křupavé bagety, croissanty nebo taštičky z listového těsta - tak vypadá u mnohého Čecha představa toho správného pečiva k zakousnutí. V České republice se prosazuje prodej pečiva čerstvě upravovaného v supermarketech, které se dosud dalo koupit jen ve specializovaných pekárnách. Řada obchodníků, například některé hypermarkety, odebírá jako část sortimentu od specializovaných potravinářských firem předpečené a posléze zamrazené pečivo, které pak ve svých pekárnách dopékají. Pečivo pak ve své nejčerstvější podobě ihned míří na pulty a do regálů. "Dodáváme nejen hypermarketům a supermarketům, mezi zákazníky patří třeba i čerpací stanice, hotely či restaurace," vysvětluje Simona Sokolová, ředitelka kladenské společnosti Delta Frozen Products, což je tuzemský dominantní výrobce předpečeného zmrazeného pečiva. Tato firma v současné době kontroluje asi dvě třetiny trhu v oboru, další významná část trhu patří dovozcům, zejména z Belgie. Zvýšený zájem zákazníků o dražší čerstvé pečivo dokládají i čísla. Například Delta Frozen za své výrobky ještě před dvěma lety utržila 280 milionů korun. Letos už to bude zhruba půl miliardy. "Přestože jde o poměrně drahé pečivo, nárůst odbytu je značný. Nyní děláme asi půl milionu baget denně, třeba u croissantů je to asi 200 tisíc," říká ředitelka firmy Delta Frost Products. "Zvyšuje se i export. Nyní dodáváme prostřednictvím našich obchodních firem do Polska a na Slovensko. Začlenění do Evropské unie nám ještě více otevře dveře na západ, kde budeme moci těžit z nižších výrobních nákladů," míní Simona Sokolová. Úprava předpečeného mrazeného pečiva však není pouze doménou obchodních řetězců. O polotovary, z nichž lze jednoduchým rozpečením získat čerstvé potraviny, má zájem čím dál větší množství koncových spotřebitelů. "V zahraničí je běžné, že rodina má v mrazáku třeba sáček baget, které si pak v mikrovlnné či elektrické troubě upraví těsně před konzumací," vysvětluje výrobní ředitelka Delty Frozen Magda Kyjovská. Právě kvůli rozšíření výrobního záběru i směrem k domácnostem plánuje firma do budoucna o třetinu navýšit kapacity. "Od vzniku společnosti jsme investovali do zařízení zakoupených od francouzských a německých dodavatelů necelých tři sta milionů korun. Uvažovaná nová výrobní linka by stála dalších zhruba sto milionů korun," říká Simona Sokolová.


Zdroj: Mladá fronta Dnes, 30. 5. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.12.2025 12:17