Odhadovaný propad prodeje lihovin se naplňuje, Stock se drží
20. 6. 2003 | ČTK
Plánovaný odhad propadu letošního českého trhu lihovin o deset až 15 procent se za prvních pět letošních měsíců naplňuje. Největší tuzemská likérka Stock Plzeň se jej snaží vyrovnávat novými produkty, kterých už zavedla od začátku roku celkem pět. Oznámil to generální ředitel Stocku Martin Petrášek. "Přesto jsme mírně pod loňským prodejem, ale celkový náš letošní pokles bude díky novým výrobkům marginální," dodal ředitel podniku. Stock loni prodal 26,1 milionu litrů lihovin, přičemž jejich celková výroba v ČR se odhaduje na trojnásobek. Podle Petráška mohou české likérky bojovat s propadajícím se trhem pouze zaváděním nových zajímavých produktů zejména pro mladé. Hlavní důvod razantního poklesu prodeje vidí v jiném stylu života, který je dán tím, že lidé více pracují, více sportují a častěji používají motorová vozidla. Dalším vlivem je připravované zvýšení spotřební daně, avizované už závěrem loňského roku. Stock zavedl před měsícem alkoholickou limonádu Bitter Kiss, nápoj druhu RTD (ready to drink), kterému se také říká alcopop. "Na současném světovém trhu alkoholických nápojů je to jediný druh, který zaznamenává dramatický růst," vysvětlil ředitel. Je určen výhradně pro takzvanou mladou akční gastronomii, zejména pro kluby. Limonáda s obsahem 5,6 procenta alkoholu (jako dvanáctka pivo) se podle Petráška prodává velmi dobře, neboť konkuruje dováženým značkám nižší cenou. Z českých likérek nabízí podle ředitele podobný produkt pouze prostějovská Starorežná. Další novinkou pro mladé je energy drink NRG s obsahem alkoholu 17,7 procenta, který firma uvedla na trh před šesti týdny. Jedná se o ovocnou šťávu s Fernetem Stock prodávanou v miniaturních lahvičkách 0,04 litru. "Toto balení je světovou novinkou," řekl Petrášek. "Výrobek o obsahu jednoho velkého panáku mladé velmi zaujal, protože přitahuje legraci," uvedl ředitel. Podle něj ho pijí tak, že si dají plechové víčko na nos, hrdlo lahvičky do zubů, zakloní hlavu a vypijí obsah "na ex". Vývoj obou nápojů pro mladé byl velmi rychlý a inspirovaný poptávkou mladých po pití energetických nápojů s lihovinami. Dalšími novinkami je Key Rum Cream, který už je na pultech, a 40procentní Slivovice a Božkov Švestkovka, také ze švestkového destilátu s 37,5 procenty alkoholu. Stock Plzeň, jehož podíl na českém trhu dosahuje 32 procent, loni prodal 26,1 milionu litrů lihovin, stejně jako v roce 2001.
Zdroj: ČTK, 20. 6. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 28.12.2025 09:00
