Agris.cz - agrární portál

Horké měsíce zvýšily odbyt prodejcům i výrobcům nápojů

11. 7. 2003 | ČTK

Nad horkým květnem a červem zaplakali zemědělci, ale zaradovali se prodejny s pitím a nápojové společnosti. Až o 20 procent oproti předchozím měsícům vzrostly tržby malých prodejen s nápoji. Také pro ústecký Zlatopramen byl červen nadmíru úspěšný. Teplé počasí lákalo nejen lidi do restaurací, ale také obchodníky do ulic. Jako houby po dešti rostly v ulicích a na koupalištích stánky s vodou, pivem a limonádou. "Stánek buduji obvykle až na začátku prázdnin. Letos jsem ho stavěl již na konci května," řekl ČTK jeden z ústeckých stánkařů, který prodává hlavně balené vody a limonády. V jednom teplém dni se mu podařilo vyprodat téměř všechno zboží během dopoledne. "Lidé u mě nakupují většinou vody. Nechce se jim asi čekat ve frontě v obchodě," poznamenal stánkař. Nápoje přitom prodává asi o čtyři až sedm korun dráž než supermarkety. Podle slov stánkaře mu tržby oproti loňskému roku vzrostly za dva měsíce zhruba o 20 procent. "Teď nám ale počasí moc nepřeje, takže se výdělek nakonec asi vyrovná loňsku," postěžoval si. Během dvou předprázdninových měsíců prodala nápojová skupina Drinks Union 53.000 hektolitrů piva Zlatopramen 11. "Je to ve srovnání s loňskem nárůst o 11.000 hektolitrů," řekl místopředseda představenstva Jaroslav Lstibůrek. Ze sudů vytočili restaurace piva Zlatopramen za oba měsíce o 5000 hektolitrů více než v roce 2002.


Zdroj: ČTK, 11. 7. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.12.2025 23:00