Prazdroji se daří, jeho prodeje vzrostly téměř o pět procent
14. 7. 2003 | ČTK
Téměř o pět procent více piva ve srovnání s loňským 1. pololetím prodala letos do konce června v tuzemsku skupina Plzeňský Prazdroj. Ta zahrnuje značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. V samotném červnu vzrostl podniku meziročně odbyt dokonce o 15 procent, přičemž větší objem tvořilo pivo sudové. ČTK to řekl mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin, podle něhož by skupina měla udržet pětiprocentní meziroční nárůst až do konce roku. "Největší procentuální růst zaznamenávají všechny druhy piva Velkopopovický Kozel, jehož prodeje od dubna rapidně rostou," dodal. Podle Bechtina je na druhém místě v meziročních nárůstech dvanáctistupňové pivo Pilsner Urquell a teprve třetí je nejprodávanější česká značka Gambrinus. "Je to určitě dáno tím, že lidé více preferují kvalitní prémiová piva," dodal mluvčí. Prazdroji ale podle něj neroste jen prodej piva v restauracích, ale také lahvového v obchodech. Už začátkem května prognózoval pro ČTK nový generální ředitel Steven Woodward minimálně tříprocentní nárůst prodeje piva v ČR. Výrazně vyšší očekával růst vývozu zejména do USA, Německa a Velké Británie. Prazdroj loni prodal v ČR přes 7,74 milionu hektolitrů piva, což bylo meziročně o 6,4 procenta více. Loňský vývoz vzrostl o 36 procent na 1,26 milionu hektolitru.
Zdroj: ČTK, 14. 7. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 27.12.2025 22:45
