Heineken Slovensko prodal v prvním čtvrtletí méně piva
22. 7. 2003 | ČTK
Společnost Heineken Slovensko, která je největším výrobcem piva na Slovensku, snížila v prvním čtvrtletí letošního roku prodej piva meziročně o osm procent na 392.000 hektolitrů. Konsolidované tržby společnosti dosáhly 905 milionů korun, informoval ČTK mluvčí Heinekenu Peter Švec. "Meziroční pokles prodeje piva je způsoben hlavně zavedením zvýšené spotřební daně z piva od 1. ledna 2003 a deregulacemi cen energií," doplnil Švec s tím, že z celkového prodaného objemu bylo 373.000 hektolitrů určeno pro domácí trh a 19.000 směrovalo na export. Podíl společnosti na slovenském trhu dosáhl v závěru března 42,3 procenta a ve srovnání se stejným obdobím loňska vzrostl téměř o jeden procentuální bod. Heineken Slovensko je také významným producentem sladu, jehož větší část umísťuje na zahraničních trzích. Za první tři měsíce letošního roku vyvezla společnost 19.000 tun sladu. "Vývoz pivní produkce a produkce sladu se stal důležitou součástí obchodní politiky a v prvním čtvrtletí 2003 představoval export 29 procent na celkových tržbách společnosti," dodal mluvčí. Heineken Slovensko patří do mezinárodní pivovarnické skupiny Heineken N.V., která vstoupila na slovenský trh v roce 1995. V současnosti kontroluje společnost na Slovensku čtyři pivovary a do jejího portfolia patří devět značek piva.
Zdroj: ČTK, 22. 7. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 02:39
