Čeští prodejci potravin se nyní sdružují
14. 11. 2003 | Denik.cz
Síť supermarketů v Česku je skutečně bohatá. Jedná se většinou o silné nadnárodní společnosti. Mají vůbec šanci přežít čeští obchodníci? Obchodní ředitel společnosti Kubík Karel Bulis tvrdí, že na trhu je prostor pro pružnou domácí firmu.
Může vůbec česká firma v silné konkurenci nadnárodních supermarketů obstát?
Určitě, naše firma je toho důkazem. Vznikla v roce 1991 a dnes má tři divize. V potravinářské divizi zaměstnává 450 lidí a vloni vykázala obrat 550 milionů korun. Letos je odhad 750 milionů korun. Na počátku roku jsme koupili konkurenci, společnost UNIPO s prodejní sítí 10 obchodů. Máme tedy 22 provozních jednotek s prodejem potravin.
Jak čelíte konkurenci?
V Česku existuje společnost ČEPOS, která je sdružením českých velkoobchodů po celé republice od Karlových Varů po Strážnici. Tímto sdružením se bráníme tlaku velkých řetězců.
Má na sebe navázanou i síť nezávislých obchodníků sdružených do společnosti BALA, která sdružuje na 550 obchodníků po celé republice. Smyslem činnosti ČEPOS z hlediska velkoobchodního sortimentu je trvale zásobovat české obchodní řetězce a obchodníky.
Jak se na české řetězce dívají velké supermarkety?
Nejsme pro ně hrozbou. Nechceme se srovnávat ani bojovat s řetězci. Oslovujeme zákazníka dobrým servisem a zbožím, které z množstevního hlediska není pro velké řetězce až tak zajímavé. Díky ČEPOS se daří nakupovat i ve větším množství a jsme schopni konkurovat cenou. Zákazníkům nabízíme každých 14 dnů informační letáky s nabídkou minimálně 50 novinek.
Co české zemědělské produkty a potraviny tuzemské?
Tím, že jsme český subjekt, preferujeme české a stavíme na dlouhodobé spolupráci. Nákupní cena je i u nás zajímavá.
Máte i vy nějaké privátní značky?
Privátní značka ČEPOS je Česká cena. Jsou to výrobky od českých dodavatelů z oblasti nápojů, luštěnin a dalších druhů tuzemských produktů. Privátních značek je přes 20. Chceme také investovat do speciálních koutů v prodejnách, kde budeme nabízet výrobky označené značkou Klasa a Česká kvalita. V budoucnosti se zaměříme i na dodavatelské služby pro restaurace, horské chaty a penziony.
Zdroj: Denik.cz, 14. 11. 2003
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 24.12.2025 03:36
