Agris.cz - agrární portál

Češi nechtějí pít pivo z tenkého skla, žádají masivní sklenice

23. 12. 2003 | Lidové noviny

Čeští pivaři odmítají pít pivo z tenkých a levných sklenic a stále častěji žádají v restauracích klasické půllitry, které jsou masivní, silnější a něco vydrží. Silnější sklo zachovává delší dobu správnou teplotu a optimální chuť, řekl manažer marketingu Plzeňského Prazdroje Vladimír Přibil."Nejvíc je preferován tvar džbánku, který má v české pivní tradici své nepopiratelné místo a mezi sklenicemi pro značku Pilsner Urquell získal velkou oblibu," sdělil. Nejznámější české pivo si údajně budou moci konzumenti v nové sklenici lépe vychutnat a díky reliéfu ji poznají také hmatem. Pivovar tímto krokem definitivně odchází od uniformních sklenic lišících se pouze potiskem a uvádí na trh komplexní design, který sklenice všech značek spojuje v jednu rodinu a dostatečně je odlišuje od jiných výrobců piva.Pivní láhve a půllitry vycházejí z tradiceK novým sklenicím, které budou do restaurací zaváděny od ledna, přistoupil největší český pivovar po letošních inovacích sklenic na Radegast a Gambrinus. Nové sklo má jednotný styl ve všech třech objemových variantách, tedy u třetinky, půllitru a půllitru s uchem.Podle Přibila jde o to nejlepší z moderní sklářské výroby. "Reliéfní provedení značky Pilsner Urquell působí mnohem estetičtěji než pouhý potisk. Diamantové výbrusy sklenice znásobují zlatavou jiskru piva," dodal.Tradiční reliéfní logo, které už je pro nové sklenice dalších značek Prazdroje typické, navazuje na historický způsob značení pivních lahví.


Zdroj: Lidové noviny, 23. 12. 2003





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.12.2025 18:36