Havlíčkobrodský pivovar loni investoval do zvýšení kvality piva
23. 1. 2004 | ČTK
Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod loni investoval 15 milionů korun do filtračních zařízení a do technologií, které by měly zajistit vyšší trvanlivost a vyrovnanost sudového piva. Pivovar v sudech prodává přes polovinu své produkce. V předchozím roce firma inovovala také linku na stáčení piva do lahví. Celkové investice činily 30 milionů korun, řekl dnes ředitel Jiří Hušek. Sudové pivo se dodává do restaurací především na Vysočině a ve středních Čechách, další zákazníky chce společnost získat také v okolí Prahy a na Moravě. "Byli jsme hodně regionální pivovar, k rozšíření nás tlačí konkurence," uvedl ředitel. Podle něj nyní pivovar doplácí na nový trend, kdy hospodští chtějí nabízet piva více značek, a proto v mnoha podnicích regionu ztrácí výhradní zastoupení. Měšťanský pivovar vaří tmavá i světlá piva, především pod značkou Rebel, která funguje od 70. let. Před několika lety přibyly značky Doktor a Svitavák, jež podnik koupil od zaniklého pivovaru ve Svitavách. Tato piva se vaří pro region Svitavska. Pivovar, který zaměstnává 120 lidí, loni vystavil 109.000 hektolitrů piva a tržil za něj 150 milionů korun. Zhruba devět procent produkce vyvezl, největší objem putoval do USA a na Slovensko.
Zdroj: ČTK, 23. 1. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 25.12.2025 09:56
