Souhrn událostí předchozího dne 11. 2. 2004
12. 2. 2004 | Agris
Souhrn událostí předchozího dne 11. 2. 2004
Zemědělci dostanou mnohem více peněz
Podle analýz Výzkumného ústavu zemědělské ekonomiky (VÚZE) získají ovšem zemědělci i tak zhruba čtyřnásobné množství dotací podporujících produkci než tomu bylo v roce 2003. Harmonizace rezortní legislativy s EU vloni významně pokročila, díky agrární lobby byla ovšem řada zákonů přijata ve znění, které zbytečně zvyšuje roli státu v privátních vztazích. To se týká především škály zákonů dotýkajících se vlastnických práv. Významné změny proběhly v potravinářské legislativě, v oblasti bezpečnosti a hygieny potravin.
Drůbežáři v Plzeňském kraji od vstupu do EU čekají snazší vývoz
Drůbežáři v Plzeňském kraji se vstupu ČR do Evropské unie nebojí, jsou na něj prý celkem připraveni. Někteří sice připouštějí, že jim mohou vzniknout například problémy s konkurencí ze zemí unie, jiní se ale naopak těší na to, že jim ubude administrativa při vývozu. Jednatel firmy Česká drůbež Jan Červený řekl, že podnik si od vstupu slibuje především snazší odbavování vajec na hranicích. Farma, patřící k největším v zemi, totiž skoro 85 procent produkce vyváží.
Pekaři zřejmě kvůli růstu cen obilí opět zdraží své výrobky
Pekaři zřejmě opět zdraží své výrobky. Od listopadové změny cen podle nich dál výrazně podražilo obilí, což se promítlo do ceny mouky. "Vypadá to, že budeme muset zdražit, ale zatím nevíme kdy přesně," řekl mluvčí Delta pekáren Jaroslav Pomp. Pekárenské firmy se přitom shodují v tom, že je při snaze ceny zvednout čeká obtížné jednání s obchodními řetězci. Také Odkolek podle generálního ředitele Ivana Fleka cítí silnou potřebu ceny zvednout. Firma doufá, že se jí to podaří přibližně do května. Zvýšení by ale nemělo být tak výrazné, jako v listopadu.
Nový marketingový odbor SZIF se zaměří na propagaci Klasy
Na propagaci značky kvalitních domácích potravin Klasa se chce zpočátku zaměřit ředitel nově zřizovaného marketingového odboru Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Evžen Staněk. V připravovaném rozpočtu pro tento rok je podle něj největší položkou multimediální kampaň na podporu Klasy a tuzemských potravin v různých médiích včetně televize. Na marketing domácích agrárních produktů by mělo jít letos 200 milionů korun, na propagaci a komunikaci chce Staněk letos směřovat asi polovinu přidělené sumy.
Úplné texty zpráv a další události včerejšího dne naleznete v rubrice Úplné zpravodajství.
Zdroj: Agris, 12. 2. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 14:32
