Vinselekt Michlovský loni prodal o 7,5 procenta vína více
22. 3. 2004 | ČTK
Vinařská firma Vinselekt Michlovský, založená v roce 1993 a od loňského roku akciová společnost, loni prodala 650.000 lahví vína, což představuje proti roku 2002 nárůst zhruba o 7,5 procenta. Obrat společnosti loni činil 75,7 milionu korun, informoval dnes mediální zástupce firmy agentura 4Jan. V letošním roce by se obrat společnosti měl přiblížit 100 milionům korun a prodej vín by měl přesáhnout milion lahví. Ředitel společnosti Miloš Michlovský to přikládá tomu, že i v České republice se konzumenti vína přiklánějí ke kvalitě a také rostoucí spotřebě vína.
Spotřeba vína v České republice již několik let pravidelně roste a v současné době dosahuje kolem 16 litrů na osobu a rok. Dominantní je ale nadále spotřeba piva. V té jsou Češi s téměř 160 litry na hlavu za rok nepřekonatelní. Klesá naopak spotřeba lihovin. Vinselekt se zaměřuje na výrobu vín určených náročným zákazníkům. Vína z jeho produkce směřují především do vybraných hotelů a restaurací, specializovaných prodejen či vinoték a soukromých archivů. Zhruba čtvrtina se ale prodává i prostřednictvím velkých obchodních řetězců.
Letos Vinselekt ve spolupráci se Stockem Plzeň uvádí na trh novou řadu vín značky Král Vinohradu. Ta se vyrábí a stáčí právě ve Vinselektu, Stock má na starosti distribuci a marketing. Ještě letos by se mělo prodat nejméně 400 tisíc lahví. Vinselekt rovněž počítá s tím, že v letošním roce dokončí dosud největší investici ve své historii a přesune se do zcela nového výrobního areálu.
Zdroj: ČTK, 22. 3. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 20:36
