Lagrisu loni stouply tržby o 11 procent na 1,04 miliardy korun
8. 4. 2004 | ČTK
Akciová společnost Lagris, jež patří mezi přední české producenty potravin, zaznamenala v loňském roce tržby 1,04 miliardy korun. Zhruba 11procentního meziročního nárůstu tržeb dosáhla firma díky sortimentu značky Podravka, jejíž distribuci Lagris převzal v lednu loňského roku. Na včerejší tiskové konferenci to řekl generální ředitel Ivica Punčikar.
"Kromě distribuce sortimentu společnosti Podravka na českém trhu začala společnost dodávat vybrané gastronomické výrobky také na chorvatský trh," upřesnil generální ředitel.
Naopak zisk společnosti klesl na 2,86 milionu korun. Výši předchozích zisků však generální ředitel odmítl zveřejnit. "Pokles zisku je způsoben především investicemi do nových technologií v rámci příprav naší společnosti na vstup do EU. Náklady na tyto investice jsou v řádu několika desítek milionů, přesnou částku však kvůli konkurenci nechceme zveřejňovat," řekl dnes ČTK ředitel nákupu Radek Adolt.
Firma například investovala do instalace takzvaného rýžového mlýna, který umožní kvalitnější zpracování rýže. Společnost také inovovala obaly všech svých produktů.
Akciová společnost Lagris je od roku 2002 členem skupiny Podravka. Sídlo firmy se nachází v Dolní Lhotě na Zlínsku. Společnost se profiluje jako specialista na přílohy, zaměřuje se především na zpracování a balení různých druhů rýže, luštěnin a dehydrovaných bramborových výrobků. V jejich sortimentu nalezneme také základy polévek a omáček, koření, suché plody i výrobky racionální výživy.
Lagris zaměstnává přibližně tři stovky lidí. Firma, která má v České republice vlastní distribuční síť, zaujímá zhruba 45 procent českého trhu rýže a luštěnin.
Zdroj: ČTK, 8. 4. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 15:13
