Agris.cz - agrární portál

Zisk Campari díky loňské akvizici a oživení trhu vzrostl

10. 5. 2004 | ČTK

Italský výrobce alkoholických nápojů Campari hospodařil v prvním čtvrtletí letošního roku se ziskem před zdaněním 18,6 milionu eur, což představuje meziroční nárůst o 22 procent. Slabé tržby v USA a negativní vliv silného eura vyvážila lepší situace na trhu a loňská akvizice společnosti Barbero 1891, oznámila dnes společnost. Bez zahrnutí vlivu směnných kurzů zisk stoupl až o 26 procent. Tržby společnosti vzrostly o 12 procent na 151,3 milionu eur, bez vlivu směnných kurzů byly vyšší o 15,5 procenta. K růstu přispěly hlavně nové nápoje, jako aperitiv Aperol a víno Mondoro, které firma získala loni v prosinci akvizicí společnosti Barbero. Jádrový zisk firmy, tedy zisk před zdaněním, úroky a odpisy, se zvýšil o deset procent na 34,8 milionu eur. Provozní zisk se zvýšil pouze o 1,3 procenta kvůli amortizaci nákladů spojených s nákupem Barbera. Nejlépe se společnosti vedlo na domácím trhu, kde se tržby zvýšily o 20 procent. Itálie se na celkových tržbách Campari podílí 57 procenty. V Severní a Jižní Americe však tržby kvůli silnému euru klesly o 3,4 procenta. Amerika připívá k celkovému obratu firmy 22 procenty, napsala agentura Reuters. Společnost Campari je známá hlavně hořkým likérem stejného jména. Vlastní však také další značky jako jsou Cinzano, Ouzo, Lemonsoda, Sky Vodka a Jägermeister. Campari působí ve 190 zemích a mezi výrobci alkoholických nápojů zaujímá v současnosti deváté místo na světě.


Zdroj: ČTK, 10. 5. 2004





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 23.12.2025 00:05