Agris.cz - agrární portál

Cereálie Nestlé v loňském roce s vysokým růstem obratu

29. 6. 2004 | Agris

Prodejci cereálií Nestlé na českém a slovenském trhu, společnosti Cereal Partners Czech Republic, s.r.o. a Cereal Partners Slovak Republic, s.r.o., zvýšily v loňském roce výrazně svůj odbyt v ČR i na Slovensku. Informoval o tom dnes ředitel vnějších vztahů Nestlé Česko Martin Walter.

Obrat společnosti dosáhl na českém trhu 369,2 milionu CZK (nárůst 2003/2002 o 55,6%) a na Slovensku 206,9 milionu SKK (nárůst o 40,9%). Operace byly v obou republikách ziskové - zisk v ČR dosáhl 23,8 milionu CZK a zisk v SR dosáhl 19,6 milionu SKK.

"Tak velký nárůst prodeje je opravdu pozoruhodný. Vnímáme ho jednak v kontextu celkového růstu trhu a především jako úspěch našeho prodejního, marketingového a inovačního úsilí. Jsme rádi, že trend spotřeby cereálií v České republice a na Slovensku roste a ubírá se směrem, kterým se rozvíjela spotřeba těchto výrobků v západní Evropě", uvedl Pavel Šrámek, ředitel společnosti Cereal Partners pro Česko a Slovensko. "Roční nárůst celkového trhu těchto výrobků je 20% a očekáváme, že tento trend bude v roce 2004 pokračovat", dodal. Celkový tržní podíl Nestlé cereálií na českém a slovenském trhu cereálií dosahuje v současnosti 33% a na trhu cereálních tyčinek 25%.

Nestlé jako přední celosvětová potravinářská společnost založila v roce 1990 společný podnik s americkou firmou General Mills právě se zaměřením na vývoj a výrobu snídaňových cereálií. Název tohoto společného podniku je Cereal Partners Worldwide a působí v řádově 100 zemích celého světa. Cílem tohoto kroku bylo spojit technologické a výrobní zkušeností a kvalitu amerického výrobce General Mills s celosvětovým úspěšným působením a sílou značek společnosti Nestlé. V tomto rychle rostoucím trhu dochází k rozšiřování značek snídaňových cereálií do oblasti tzv. cereálních tyčinek.

Na trhu ČR a SR jsou cereálie pod zastřešující strategickou značkou Nestlé dodávány pod různými obchodními značkami. Patří mezi ně velmi úspěšná značka "Fitness" - celozrnný cereální výrobek s vlákninou a ovocem. Populární jsou tradiční "dětské" značky "Nesquik", "Chocapic" a "Cini Minis", pšeničná zrna "Kangus" a kroužky "Cheerios". Mezi snídaňovými cereáliemi Nestlé má samozřejmě místo na trhu i kukuřičná "klasika" - tradiční "Corn Flakes" a jejich inovace "Gold Flakes". Své příznivce mají také tradiční ovesné cereálie "Musli" ve 3 příchutích. Od roku 2002 jsou na trhu cereální tyčinky Nestlé "Nesquik", "Chocapic" a "Cini Minis" a od roku 2004 také nová řada cereálních tyčinek "Fitness" ve 4 příchutích. Převážná většina cereálních výrobků Nestlé je na český a slovenský trh dodávána ze závodu Cereal Partners v polské Toruni a francouzském Itancourtu.

Společnosti Cereal Partners Czech Republic, s.r.o. se sídlem v Praze a Cereal Partners Slovak Republic, s.r.o. se sídlem v Prievidze zahájily svou činnost v roce 1997. Jako samostatné právnické osoby při svém podnikání na českém a slovenském trhu využívají v oblasti logistiky, účetnictví a kontrolingu, personální, právní a v mnoha dalších tzv. sdílené služby se společností Nestlé Česko s.r.o. a Nestlé Slovensko s.r.o.


Zdroj: Agris, 29. 6. 2004





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 26.12.2025 22:14