Agris.cz - agrární portál

Bohemia Sekt zažil slabší úvod roku, přesto plánuje stejný prodej

2. 7. 2004 | ČTK

Slabší vánoční sezona, více zboží v zásobách obchodů, chladné počasí a vstup do EU jsou hlavními příčinami, proč je zatím letošní prodej české vinařské jedničky - Bohemia Sektu Starý Plzenec - mírně pod loňskou úrovní. Firma ale přesto očekává, že prodá stejný objem vína jako loni, neboť letošní český trh opět vzroste zhruba o tři procenta. Řekl to obchodní ředitel Dalibor Šebela. "Proti slabšímu začátku roku už byly duben a květen velmi úspěšnými měsíci. Navíc od července zahajujeme silnou kampaň na podporu prodeje," uvedl.

Podle Šebely je trh hodně vázaný na atmosféru a na pokles prodeje vína měly vliv počasí, neúspěch na mistrovství světa v hokeji a vstup do EU. Podle generálního ředitele Josefa Vozdeckého nebyla atmosféra letošního roku zatím ničím výjimečná. V lednu a únoru cítila firma velké předzásobení odběratelů, poté se zvýšilo DPH v restauracích a navíc před i po vstupu do EU Češi čekali, zda víno zlevní nebo zdraží. Sedm let roste podle Šebely česká spotřeba vína v průměru o tři až pět procent ročně. "Vzhledem k tomu, že loni to bylo více, očekávám letos tak tříprocentní růst," řekl Šebela. Podle Vozdeckého se nedá očekávat, že by se výrazně zvýšil prodej velmi kvalitních vín s přívlastkem, nejlevnější stolní vína ale budou mít na trhu stále své silné místo, podobně jako v západní Evropě.

"Prodej vína postupně poroste a bude vytlačovat pivo a lihoviny," řekl Vozdecký. Podle něj se výrazně mění zvyklosti konzumentů, životní styl, kultura pití a vliv má to, že také český trh nabízí stále více šancí k pití dalších druhů nápojů. Podle finančního ředitele Ondřeje Beránka si firma stanovila stejné ekonomické cíle jako loni, kdy utržila 1,5 miliardy a hrubý zisk činil téměř 150 milionů korun. Největší český výrobce s více než čtvrtinovým podílem na českém trhu vína a 75procentním podílem u sektů, který loni prodal 34,3 milionu lahví, se profiluje jako značkový výrobce. "Orientujeme se na vína střední a vyšší kvality s vyšší přidanou hodnotou," dodal Šebela. Odbyt stolních vín, která tvoří pětinu výroby, meziročně klesá, loni o 15 procent. Firma letos bude investovat 50 milionů korun, o desetinu méně než loni. "Před měsícem jsme otevřeli sklad surového sektu," uvedl Vozdecký. Na devět milionů přijde stavba reprezentačního, obchodního a kulturního centra pro 70 lidí ve Starém Plzenci.


Zdroj: ČTK, 2. 7. 2004





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 22.12.2025 02:57