Zisk producenta banánů Chiquita klesl o 47 procent
7. 8. 2004 | ČTK
Přední světový distributor banánů a čerstvého ovoce Chiquita Brands International Inc. zaznamenal ve druhém čtvrtletí letošního roku pokles zisku o 47 procent. Důvodem byly vysoké údaje ve stejném období loni, kdy firma vykázala mimořádné zisky kvůli prodeji své divize v Panamě a operací v oblasti konzervované zeleniny. Čistý zisk za tři měsíce do konce června klesl na 30 milionů USD z loňských 57 milionů USD, oznámila firma v noci na dnešek. Zisk na akcii se snížil na 73 centů z 1,41 USD ve druhém čtvrtletí 2003.
Čisté tržby se však zvýšily na 848,4 milionu z předchozích 840,1 milionu USD. Důvodem byl příznivý vývoj směnných kurzů a vyšší ceny čerstvého ovoce, které vyrovnaly pokles cen banánů. Loni byly ceny banánů vysoké, protože Kostarika a Panama omezily dodávky. Firma také dodala, že poslední výsledky zahrnují ztrátu po zdanění čtyři miliony USD z prodeje kolumbijské banánové divize. Celkový dluh klesl na konci června na 372,1 milionu USD z 380,5 milionu na konci března, napsala agentura Reuters. Chiquita se v roce 2002 vymanila z bankrotové ochrany a zavázala se postupně prodat některé vedlejší aktivity, včetně přebytečných distribučních a produkčních kapacit. Chiquita hodlá rovněž snížit do roku 2005 svůj dluh minimálně o 200 milionů dolarů ze zhruba 600 milionů ke konci roku 2002.
Zdroj: ČTK, 7. 8. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 24.12.2025 05:25
