Horko a kempy plné cizinců pomohly zvýšily odbyt ústeckého piva
11. 8. 2004 | Ústecký deník
Horké srpnové dny a kempy plné zahraničních turistů, kteří touží ochutnat místní speciality, pomohly zvýšit prodej ústeckého piva. Skupina Drinks Union odhaduje, že ve srovnání se začátkem léta prodej zlatého moku vzrostl u jednotlivých značek o deset až 25 procent. Pivovarníci se po studeném červenci mohou konečně radovat. Zahrádky v Ústí nad Labem i okolní kempy jsou plné. Nejvyšší prodeje jsou právě na rekreačních místech a v sezonních provozovnách. Kromě jedenáctistupňového sudového piva Zlatopramen, jehož prodej se za poslední tři týdny zvýšil o 25 procent, roste odbyt této značky také v plechovkách. "Prodej se ve srovnání s loňským rokem ztrojnásobil," uvedl manažer značky Boris Rajdl. Na prodej v plechovkách navíc nemá takový vliv počasí. Během června prodal Zlatopramen 134.000 půllitrových plechovek. Podle Rajdla je zájem o plechovky zejména v pohraničí. Cizinci si ústecké pivo mohou vychutnat i v zahraničních prodejnách. Export zlatého moku vzrostl v prvním pololetí ve skupině Drinks Union o 40 procent. Meziročně tak firma zvýšila výstav o šest procent na 131.440 hektolitrů. Nejvíce společnost vyváží pivo do Německa, Velké Británie a Austrálie. Drinks Union sdružuje pivovar v Krásném Březně a Velkém Březně na Ústecku, Lounech a Kutné Hoře. Celkem loni sládkové ve skupině vyrobili 707.500 hektolitrů piva. Podíl DU na českém pivním trhu činil v roce 2003 zhruba pět procent. Hlavními akcionáři DU jsou s padesátiprocentními podíly Pivovary a sodovkárny Brno a Ústecké pivovary. Firmy ve skupině na základě rozhodnutí valných hromad postupně směřují ke sloučení.
Zdroj: Ústecký deník, 11. 8. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 24.12.2025 03:55
