HN: Největší výrobci nápojových etiket na trhu se spojují
20. 8. 2004 | ČTK
Dva velcí výrobci nápojových etiket v zemi se kapitálově spojili. Stalo se tak poté, co Obchodní tiskárny Kolín ovládly konkurenční Jihočeské tiskárny České Budějovice. Ty byly od roku 1993 součástí vydavatelského domu Passauer Neue Presse Verlag. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny.
Ovládnutí podniku podléhá ještě schválení antimonopolního úřadu. I proto podle deníku kolínské tiskárny novou akvizici přiznávají jen váhavě. Generální ředitel Miroslav Halouzka se netají tím, že právě na trhu pivních etiket se chce firma stát silným evropským hráčem a k tomu ji má dopomoci nová akvizice.
Firma zatím vyváží kolem pětiny své produkce, a to hlavně do Ruska, kam dodává etikety šesti největším pivovarům. Vyváží i do Polska, Maďarska a Rakouska. Výrobce se snaží prosadit i u nadnárodních pivovarských skupin, a to nejen ve střední Evropě.
Do doby, než Úřad pro ochranu hospodářské soutěže spojení schválí, nechtějí Obchodní tiskárny odhalovat své plány a strategické záměry.
Podle deníku je zřejmé, že v odvětví nápojových etiket nastane koncentrace výroby. Mezi klienty kolínských tiskáren patří například Poděbradka, Mattoni nebo Plzeňský Prazdroj. Jihočeské tiskárny dodávaly pivní etikety Budějovickému Budvaru nebo Budějovickému měšťanskému pivovaru. Jihočeské tiskárny patří mezi největší výrobce papírových a samolepicích etiket v zemi. Ročně jich vyrobí kolem 4,5 miliardy kusů.
Zdroj: ČTK, 20. 8. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 16:21
