U nápojů přestává hrát cena výrobku hlavní roli
31. 8. 2004 | Agris
Cena některých výrobků denní spotřeby nehraje podle posledních výzkumů společností INCOMA Research a GfK Praha v ČR již často nehraje hlavní roli. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků studie jmenovaných společností. „Mezi druhy zboží jsou ovšem velké rozdíly. Zatímco u nákupu pracích prášků je cena stále na prvním místě, u piva či vína se propadla až na 4. či 5. pořadí důležitosti,“ uvádí se v komentáři ke statistickým zjištěním.
Výzkum sledoval i rozhodování zákazníků při volbě prodejny. „Zde je již tradičně na prvním místě poloha prodejny, její blízkost a až pak následuje cenová úroveň, šíře sortimentu a další faktory. Je přitom zajímavé, že výběr prodejny často ovlivňuje způsob nakupování konkrétních výrobků. Například zákazníci diskontů si vesměs volí prodejnu na základě nízkých cen, ale u jednotlivých výrobků již příliš na ceny nehledí spoléhají na celkovou cenovou úroveň prodejny,“ uvádí INCOMA a GfK.
Důležitosti ceny zboží pro české zákazníky
(pořadí mezi všemi faktory)
druh zboží | pořadí |
prací prášky | 1 |
limonády | 2 |
jogurty | 2 |
džusy | 3 |
sušenky a oplatky | 3 |
čokoláda | 3 |
minerálky | 4 |
pivo | 4 |
víno | 5 |
Pramen: Retail Decision 2004 (INCOMA Research + GfK Praha)
Zdroj: Agris, 31. 8. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 21.12.2025 02:13
