Agris.cz - agrární portál

Čtvrtletní zisk pivovaru Anheuser-Busch vzrostl o tři procenta

29. 10. 2004 | ČTK

Největší americký pivovar Anheuser-Busch Cos. Inc. zaznamenal ve třetím čtvrtletí letošního roku nárůst zisku o tři procenta díky vyšším cenám některých značek, jako Bud Light, a vysokému růstu zahraniční divize. Ta těžila hlavně z koupě čínského pivovaru Harbin Brewery. Čistý zisk za tři měsíce do konce září stoupl na 684 milionů USD z loňských srovnatelných 664 milionů USD, informovala společnost. Zisk na akcii stoupl na 85 centů z loňských 80 centů a byl v souladu s odhady analytiků. Hrubé tržby pivovaru stouply na 4,68 miliardy USD z 4,47 miliardy USD ve třetím čtvrtletí 2003. Čisté tržby, které zahrnují vliv spotřebních daní, se zvýšily na 4,08 miliardy z předchozích 3,88 miliardy USD. Objem prodeje piva se zvýšil o 8,5 procenta. Z toho ve Spojených státech pouze o 0,1 procenta.

Za slabým růstem podle firmy stálo chladné počasí, hlavně na jihovýchodě USA. Spojené státy se na celkovém objemu prodeje podílejí 73 procenty, napsala agentura Reuters. Anheuser-Busch vede řadu známkoprávních sporů s českým Budvarem, který má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než stovce zemí. Oba pivovary si činí nárok na známky Budweiser a Bud. Český pivovar většinou argumentuje zeměpisným názvem a tím, že pivo vaří už od roku 1265. Pivovar Anheuser-Busch založili němečtí přistěhovalci v USA v roce 1876. Představitelé pivovaru tvrdí, že Budvar nemá na značku Budweiser právo, protože Anheuser-Busch ji začal používat 19 let předtím, než byl českobudějovický pivovar založen.


Zdroj: ČTK, 29. 10. 2004





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.12.2025 08:46