Letošní vinobraní pod Pálavou slibuje kvalitu
3. 11. 2004 | Právo
Přes chladna a deštivé počasí na začátku letošního roku očekává vinař Miloš Michlovský z Rakvic na Břeclavsku velmi kvalitní ročník vín značky Král vinohradu. Značky, která je již půl roku společným projektem plzeňského Stocku a Michlovského. Právě nyní pod Pálavskými vrchy na jižní Moravě probíhá vinobraní. Do pozdních nočních hodin do Vinselektu Rakvice, jehož majitelem je Michlovský a kde odrůdová kvalitní vína značky Král vinohradu vznikají, najíždějí traktory s vlečkami plnými hroznů jak ze zhruba 130 ha vinohradů společnosti Vinselekt, tak z výkupů od jiných vinařů.
A podle ostře sledovaného a přesného technologického postupu tu dochází od odšťavnění nalitých hroznů, přes kvašení až do finále karmínového či zlatavého moku, k zázraku probíhajícímu rok co rok v každém vinařském sklepě. U Michlovského ovšem ve větším měřítku.
Nový provoz v bývalé cibulárně
Ještě před rokem tento přerod probíhal v menších prostorách, pak se ale tento vinař, který z vinařství má i doktorát, rozhodl k většímu rozmachu. Přesto, jak sám říká, jeho podnik patří spíš k těm středně velkým. Investicí mnoha desítek miliónů přebudoval bývalou cibulárnu zdejšího zemědělského družstva na moderní provoz s téměř padesáti vysokými tanky na kvašení, obrovským skladem, kde může být najednou v klimatizovaných prostorách až milión lahví, stáčecí linkou i prostorem pro dřevěné sudy, v nichž víno zraje a získává svoji nezaměnitelnou chuť.
"Sudy se vyrábějí z dubu evropského nebo amerického. Právě dřevo dodá vínu určitou chuť i vůni. A tak i když dva vinaři mají vinohrady hned vedle sebe, sklízejí stejnou odrůdu, stejným postupem hrozno zpracovávají, hotové víno z jejich sklepů a sudů chutná zcela odlišně," říká Michlovský, který spolu se Stockem Plzeň před půl rokem vrhl na český trh s víny značku Král vinohradu.
Prodej předčil očekávání
"Trh vína v ČR stále roste, zhruba o deset procent ročně, přesto spotřeba vín v sousedních zemích je stále dvakrát větší než u nás. Dá se tedy i zde předpokládat její nárůst. Trh s víny je ale v českých zemích zatím neznačkový. Do projektu s Michlovským jsme proto šli se záměrem usnadnit zákazníkům výběr kvalitního vína právě tím, že jim nabídneme viditelnou a nezaměnitelnou značku. A tak zatímco Vinselekt zajišťuje výběr nejlepších hroznů, vlastní výrobu vína a jeho stáčení, Stock PlzeňBožkov si vzala za své prodej vína, distribuci a marketing," říká Michal Riegel, šéf marketinku. Jak dále uvedl, prodej Krále vinohradu, který zahrnuje dvě suchá bílá vína - Müller Thurgau a Veltlínské zelené, a dvě suchá červená - Frankovku a Svatovavřinecké, předčil očekávání.
"Ještě letos to bude více než jeden milión lahví. V roce příštím počítáme s rozšířením řady Krále vinohradu o dvě nové odrůdy a naším cílem je dosáhnout prodeje 1,5 miliónu lahví. Pro Stock je nyní Král vinohradu nejdůležitějším artiklem v oboru prodeje vín. To přesto, že společnost má v tomto směru široké portfolio. Nabízíme totiž i další vína, ať francouzská či kvalitní španělská. Každopádně to Stock s vínem myslí vážně," dodává Riegel s tím, že vstupem ČR do Evropské unie musí řešit čeští vinaři také problémy s dovozy levného maďarského a španělského vína.
Stock s Vinselektem sázejí ale na kvalitu. Klíčovým přitom pro prodej značky Král vinohradu zůstane i nadále trh maloobchodní, byť Stock plánuje i posílení odbytu v gastro sektoru.
Zdroj: Právo, 3. 11. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 18.12.2025 09:06
