Prodeje Plzeňského Prazdroje letos rostou pomaleji než loni
10. 12. 2004 | ČTK
Prodej Plzeňského Prazdroje se letos zvýší jen v zahraničí a navíc méně než před rokem. Společnost podle něj v Česku kvůli stagnaci na trhu a krátkému létu zřejmě jen zopakuje předchozí rekordní prodej osm milionů hektolitrů. Export včetně licenční výroby piva v zahraničí posílí z 1,5 milionu hektolitrů o 15 procent. O rok dříve vzrostl české pivovarnické jedničce prodej v Česku o 3,6 procenta a v cizině o pětinu. Podle Bechtina začala společnost před několika měsíci testovat nové etikety pro nošovickou značku Radegast, která je součástí portfolia Plzeňského Prazdroje. "Pokud všechny testy a zkoušky proběhnou dobře, setkáte se s novými etiketami Radegastu v příštím roce," uvedl. Naposledy nošovický pivovar s kapacitou kolem 2,5 milionu hektolitrů měnil etikety před třemi roky. Změna pivní etikety pro druhý největší český pivovar Radegast podle Bechtina souvisí s chystanou masivní kampaní a měla by posílit příslušnost značky k Moravě. "Jde o nové pojetí komunikace značky. Po mnoha letech se například chystá televizní reklama na Radegast," dodal Bechtin s tím, že základní prvky etikety, tedy její zeleno-červená barva a ztvárnění pohanského boha hojnosti Radegasta, by měly zůstat zachovány. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje v České republice jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel. Nošovický pivovar vyrábí značku Radegast pro celou republiku a licenčně Gambrinus a Velkopopovický Kozel pro Moravu. Loni vyrobil celkem 2,2 milionu hektolitrů piva. Společnost Plzeňský Prazdroj patří do skupiny třetího největšího výrobce piva na světě SABMiller se sídlem v Londýně.
Zdroj: ČTK, 10. 12. 2004
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 17.12.2025 17:24
