Ruský trh se zmrazeným ovocem a zeleninou
9. 3. 2005 | ÚZPI
Spotřeba zmrazeného ovoce a zeleniny je podle šetření institutu GfK v Rusku velmi nízká, ale zvyšuje se. Tyto potraviny se využívají v naprosté většině ve městech, největší podíl (v r. 2003) tvoří směsi zeleniny (59 %), dále jahody (38 %), višně (25 %), květák (13 %) a žampiony (12 %). Poptávka je spíše sezonní, u zeleniny se zvyšuje na jaře (březen, duben) a pak od října; v případě ovoce je špička v období od prosince do března.
K hlavním dodavatelům zmrazeného ovoce a zeleniny (v r. 2002 70 %, v r. 2003 60 % celkového objemu) patří především polské podniky Hortex a Zgoda a z domácích chladírenský kombinát „Zapadnyj“ se značkou „4-Saisons“. Postupně roste konkurence, u ovoce méně než u zeleniny. Hlavními distributory jsou super- a hypermarkety, discounty a "cash and carry", a ty jsou především ve velkých městech.
Spotřeba zmrazeného ovoce a zeleniny v Moskvě v r. 2003
- zelenina 11,680 t
- ovoce 305 t
Z uvedeného je zřejmé, že Rusko je potenciálním odbytištěm této komodity pro budoucí roky.
Zdroj: ÚZPI, 9. 3. 2005
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.12.2025 00:57
