SZIF: Masivnější podpora českých potravin by měla začít do měsíce
19. 4. 2005 | ČTK
Zhruba do měsíce by měla začít masivnější propagace českých potravin, na níž spolupracuje Státní zemědělský intervenční fond s vybranou agenturou BBK Advertising. Má jít například o prezentace v řetězcích, účast na výstavách, obchodní podporu v zahraničí či reklamu v médiích, řekl dnes novinářům ředitel marketingového odboru SZIF Evžen Staněk. Podle prezidenta Potravinářské komory Jaroslava Camplíka je předčasné záměry hodnotit. "Chceme vidět výsledky," prohlásil s tím, že komora by rovněž uvítala, pokud by s ní někdo plánované aktivity konzultoval.
Potravináře by zajímalo, jaké jsou prioritní komodity, nebo do kterých oblastí v zahraničí mají směřovat prezentace. "Skutečně masové intenzity by propagace měla dosáhnout během čtvrt roku," uvedl Staněk. V tomto horizontu by se podle jeho představ měla dostat podpora českých potravinářských produktů vedle jiných médií i do televize. Fond letos na propagaci plánuje vynaložit 130 milionů korun. Podle generálního ředitele SZIF Jana Höcka by se prostředky mohly zvýšit zhruba na 200 milionů korun a podobná částka by to mohla být i v příštím roce. Loni dal SZIF na podporu a propagaci potravin asi 20 milionů korun. Akce byly omezeny tím, že se zadrhl výběr spolupracující agentury. Fond vybral již v loňském roce sdružení BBK Advertising a Bolider. Někteří účastníci se ale odvolali a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže výběrové řízení zrušil. Vítěze nové soutěže SZIF oznámil koncem letošního března.
Jádrem programu je udělování značky Klasa pro kvalitní české potravinářské produkty. Značku zatím dostalo přes 600 výrobků od více než 100 firem. Potravinářská komora ale tvrdí, že počet přihlašovaných výrobků klesl, protože značka má malou reklamu a často nesplňuje očekávání výrobců. Podle průzkumů SZIF ke konci loňského roku má povědomí o Klase asi pětina kupujících, zhruba pět až deset procent ví přesněji, co označení znamená. České potravinářské výrobky nabízí specializovaná prodejna Bohemia deli v tranzitním prostoru terminálu Sever na letišti v Ruzyni. Otevřena byla v únoru a ze zhruba 900 prodávaných položek je 180 výrobků se značkou Klasa. Denně ji podle ředitele Jiřího Šindlera navštíví 400 - 500 lidí, z poloviny českých cestujících. Společnost Swan&Eagle, která obchod provozuje, plánuje otevření ještě jedné podobné prodejny na letišti v Ruzyni do konce roku.
Zdroj: ČTK, 19. 4. 2005
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 14.12.2025 23:10
