Agris.cz - agrární portál

Češi pijí pivo z plechu nejčastěji na výletech,v létě odbyt roste

8. 6. 2005 | ČTK

Češi pijí plechovkové pivo nejčastěji na pěších výletech, cestách a na dovolené, vyplývá z průzkumu TNS AISA pro Velkopopovický Kozel. Podle manažera této pivní značky Petra Poláka v letním období, tedy mezi květnem a srpnem, vzrůstají prodeje piva v plechovce téměř dvojnásobně oproti ostatním měsícům. Domácí pivovary stáčí do plechovek něco přes dvě procenta pěnivého moku. Plechovkové pivo je oblíbeno zejména mezi muži a ve věkové kategorii 20 až 29 let. Zajímavostí je takřka dvojnásobně větší konzumace z tohoto obalu na jižní a severní Moravě ve srovnání s ostatními částmi České republiky, uvedl Polák.

Nejčastěji jej čeští spotřebitelé kupují v hypermarketech a čerpacích stanicích, které předstihly až třetí supermarkety. Více než třetina Čechů kupuje multibalení po 6 či 24 kusech, dodal Polák. Podíl piva v plechovkách je podle předsedy Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého v tuzemsku proti jiným zemím nízký. Ve světě se pohybuje často nad 50 procenty. V Česku je přes 90 procent pivních obalů vratných a jejich hodnota se v ceně výrobku odrazí jen malým zlomkem. Nevratnou plechovku naproti tomu zákazník zaplatí celou, což obal v konkurenci znevýhodňuje. Po plechovce proto lidé sáhnou spíš pro zvláštní příležitosti. Výhodou je skladnost a nízká hmotnost. V letošním prvním čtvrtletí pivovary do plechu stočily asi 2,4 procenta z vystavených 3,82 milionu hektolitrů. Z vyvezených 560.000 hektolitrů bylo v tomto obalu šest procent. Velkopopovický Kozel patří do portfolia Plzeňského Prazdroje, který je největším producentem piva v tuzemsku a také jeho největším exportérem.


Zdroj: ČTK, 8. 6. 2005





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 19.12.2025 23:02