Agris.cz - agrární portál

Letos již pátý ročník biopotraviny roku

14. 7. 2005 | Agris

Také letos vyhlásila Nadace Partnerství spolu s PRO-BIO svazem ekologických zemědělců Soutěž o Českou biopotravinu roku. Konstatoval to Tom Václavík z agentury Green marketing. Přihlásit nový výrobek do soutěže je podle Václavíka „prestižní záležitostí pro všechny české výrobce biopotravin, jelikož jim nabízí jedinečnou marketingovou příležitost, jak své výrobky zviditelnit“. „Titul Česká biopotravina roku rozhodně výrazně prospěl prodeji našeho bio uheráku“, říká loňský držitel titulu, soukromý zemědělec Josef Sklenář z Jihlavy.

Soutěž je navíc příležitostí prohloubit mezi spotřebiteli povědomí o ekologickém zemědělství, zvýšit popularitu biopotravin českého původu a podpořit kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin.

Soutěž vyvrcholí slavnostním vyhlášením a předáním hlavní ceny – šeku na 20 000 Kč a práva užívat označení „Česká biopotravina roku 2005" na vítězném výrobku - dne 26.září 2005 v Praze. Soutěž je letos součástí akce Září-Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství, dosud největší oslavy udržitelné produkce potravin v České republice.

Součástí soutěže je také kategorie „Nejlepší bioprodejna roku“, ve které odborná porota vybírá nejkvalitnější prodejnu biopotravin. Hodnotí se šíře a hloubka bio sortimentu, vzdělávání a informování zaměstnanců a zákazníků, ochrana životního prostředí v provozu prodejny a spolupráce prodejny s místními bio výrobci a eko zemědělci. Vítězná bioprodejna získá diplom, mediální prezentaci a zdarma zboží značky MolenAartje v hodnotě 10 000 Kč.

Hodnotící kriteria pro soutěž Česká biopotravina roku:

Novátorství - originalita, původ, regionalita, novátorství ve zpracování, v marketingové koncepci

Výhody pro zákazníky - jak biopotravina odpovídá zásadám racionální výživy, pohodlnost, dostupnost v distribuční síti

Sensorický test: chuť, vzhled, organoleptické vlastnosti

Marketingový koncept: kompletní zpracování marketingového mixu, marketingová strategie, využití marketingových nástrojů

Obal výrobku: grafické zpracování, srozumitelnost a kvalita uvedených informací, úplnost z hlediska zákonných povinností

Použité suroviny a materiály, způsob výroby: technologická hlediska a kvalita zpracování, použitý obalový materiál, využití místních surovin.

Letos opět nová kategorie

Důkazem toho, že český trh s biopotravinami roste je fakt, že ani tomuto oboru se nevyhýbají nejmodernější způsoby prodeje. Letos poprvé proto bude vyhlášena soutěž o „Nejlepší internetový bio obchod“.

Vítězové z roku 2004:

Titul Česká biopotravina roku 2004 získal za Bio Uherák Josef Sklenář z ekofarmy Sasov, Jihlava a Nejlepší bioprodejna roku 2004 získala prodejna Albio, Truhlářská 20 v Praze.

Další informace k soutěži poskytne: Tom Václavík, Green marketing, tel.: 541 263 456, tom@greenmarketing.cz

Vyhlašovatel soutěže: NADACE PARTNERSTVÍ, Panská 7, 602 00 Brno tel./fax: 542 422 767, www.nadacepartnerstvi.cz

Odborná spolupráce soutěže: PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, Nemocniční 53, 787 01 Šumperk, tel./fax: 583 216 609, pro-bio@pro-bio.cz, www.pro-bio.cz


Zdroj: Agris, 14. 7. 2005





© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.

Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 20:54