Lahvové pivo dostalo k výročí založení pivovaru nový kabát
6. 10. 2005 | Českobudějovické listy
Ke 110. výročí založení Budějovického Budvaru, n. p., si pivovar pro své zákazníky připravil dárek. Novou podobu půllitrových lahví, na níž vedení pracovalo přes rok a čtvrt. "Důvody, proč jsme zavedli nové lahve, jsou především marketingové a obchodní. Od inovovaného designu si také slibujeme, že lépe esteticky zapůsobí na zákazníky," řekl včera k výrazné změně obchodní manažer Budvaru Robert Chrt.
Vzhled skleněného obalu se tak přiblížil třetinkovým lahvím. Na jiné lahve si musejí zvyknout jak milovníci ležáku a světlého výčepního, tak i nealkoholického piva. Změn je hned několik. "Za prvé je to tvar, za druhé barva a za třetí je lahev lehčí. Celá přepravka tak bude lehčí asi o kilo. I proto můžeme mluvit i o ekologických úsporách," dodal Chrt.
Celkové náklady na přípravu a výrobu nových lahví dosáhly skoro 50 milionů korun. Budvar plánuje návratnost této investice do čtyř let. Celkem pivovar loni investoval téměř 157 milionů korun. Obnovil například akumulační nádrže varní vody a zajistil zamezení hlukových emisí z lahvovny. Letos v areálu pivovaru vzniklo návštěvnické centrum za 61 milionů.
Budvar loni vystavil 1,1 milionu hektolitrů piva, což je zhruba o 58 000 hektolitrů méně než v roce 2003. Přes půl milionu hektolitrů směřovalo na export do 50 zemí. Celkové výnosy pivovaru loni dosáhly 2,3 miliardy korun.
Zdroj: Českobudějovické listy, 6. 10. 2005
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 15.12.2025 04:29
