Potravináři z Vysočiny chtějí značku Klasa, pomáhá jim s prodejem
7. 11. 2005 | SZIF
Mezi výrobci na Vysočině roste zájem o značku kvality Klasa, kterou českým potravinářským výrobkům třetím rokem uděluje Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF). Dosud ji na některý ze svých produktů získalo 13 podniků Vysočiny, mezi kraji třetí nejvyšší počet. Ucházet se o ni chystají další malé i velké regionální firmy. Díky reklamní kampani státu podle nich značka pomáhá zvyšovat prodej. "Je vidět, že se to začíná hýbat a lidé na to slyší," řekl Zdeněk Mikulášek z Rodinného pivovaru Bernard.
O výrobky z domácích surovin podle něj mají zájem především spotřebitelé, zaměření na zdravý životní styl. Klasa již dva roky zdobí humpolecký sváteční ležák. Po dvou kontrolách táborské Státní zemědělské potravinářské inspekce ji nyní pivovar obhájil do roku 2008. "Rozhodli jsme se, že se značku pokusíme získat i na černé speciální pivo," dodal Mikulášek. Podle SZIF má značku Klasa na obalech 783 českých výrobků ze 132 firem. Více podniků než na Vysočině uspělo v Jihomoravském kraji a Praze. Mezi 61 výrobky z Vysočiny jsou například sýry z Jaroměřické mlékárny a z jihlavské mlékárny Moravia Lacto. Uspěly produkty firmy Drůbež - Vysočina z Moravských Budějovic, salám Vysočina z Hodic, výrobky pekáren Lapek v Jihlavě nebo havlíčkobrodských škrobáren Amylon. O značku kvality mají zájem další výrobci, mezi nimi Mlékárna Polná nebo největší tuzemský masokombinát Kostelecké uzeniny. "Reklama, která je v tisku, v televizi a na billboardech, zákazníkům neunikla a vnímají to velice pozitivně," vysvětlil Radim Pátek, obchodní a marketingový ředitel Kosteleckých uzenin. Masokombinát se značku pokusil získat, ale neuspěl. Podle Pátka má certifikaci jiného druhu, než se v řízení vyžaduje. "Nyní pracujeme na certifikaci tak, abychom značku co nejdřív dostali," uzavřel. Značku Klasa SZIF propaguje na turné v šesti městech ČR. Zakončí ho 9. listopadu v Jihlavě. Na Masarykově náměstí si lidé budou moci koupit výrobky za zvýhodněné ceny. Součástí bude i ochutnávka a kulturní program.
Zdroj: SZIF, 7. 11. 2005
© Copyright AGRIS 2003 - Publikování a šíření obsahu agrárního WWW portálu AGRIS je možné (pokud není uvedeno jinak) pouze za podmínky uvedení zdroje v podobě www.agris.cz a data publikace v AGRISu.
Přímá adresa článku:
[http://www.agris.cz/detail.php?id=174169&iSub=518 Vytištěno dne: 16.12.2025 00:02
